خبرگزاری کار ایران

رزم حسینی مطرح کرد:

خراسان رضوی می‌تواند بخشی از لجستیک کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۸۲۰

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به محدودیت هایی که به دلیل شرایط تحریمی در کشور وجود دارد خراسان رضوی می تواند بخشی از لجستیک کشور باشد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در این رابطه گفت: همه صادرکنندگان آمادگی واردات مواد اولیه از محل صادرات کالای خود را دارند و شرایط کنونی فرصت خوبی است که صادرکنندگان حتی با استفاده از ارز آزاد واردات کالا را انجام دهند.

وی اضافه کرد: 70 درصد صادرات کالا از خراسان رضوی به کشورهای آسیای میانه انجام می شود و این استان 830 کیلومتر مرز با افغانستان و ترکمنستان دارد لذا با توجه به تحریم های فعلی، خراسان رضوی می‌تواند بخشی از لجستیک کشور باشد.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: از آنجا که حجم قابل توجهی از صادرات کالا از این استان به افغانستان انجام می‌شود می‌توان از طریق صادرات به آن کشور، مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید را وارد کشور کرد. 

رزم حسینی با اشاره به طرح جدید دولت مبنی بر تهاتر کالا و خدمات با سایر کشورها افزود: متاسفانه تاکنون از طریق مرزهای استان برای تهاتر کالا و خدمات با دیگر کشورها کمتر استفاده شده است که در این شرایط باید به این بخش توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: سیاست دولت تسهیل امور در حوزه صادرات است و در تلاش هستیم با پیگیری از طریق تهران، اختیارات استان را در حوزه های تصمیم گیری برای صادرات افزایش دهیم.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در مقایسه واردات با صادرات شاهد کاهش واردات هستیم.

راضیه علیرضایی افزود: کشورهای اول صادراتی استان افغانستان، پاکستان، عراق، امارات، اسپانیا، هنگ کنک، ویتنام، ازبکستان و تاجیکستان هستند و عمده ترین کالای صادراتی، زعفران به صورت فله، زعفران در لسته بندی های ۱۰ گرمی کف پوش و سیب است.

علیرضایی در ادامه گفت: برنامه های امسال برای برای حفظ بازارهای صادراتی کشورهای جنوب شرقی آسیا و همچنین تلاش در جهت صادرات به کشورهای همسایه، تقویت و ارتقا روابط تجاری با کشورهای روسیه، عمان و کشورهای عضو پیمان منطقه ای آسیا است.

وی در پایان گفت: سهم خراسان رضوی از صادرات کالا در کل کشور در سال 97 افزایش یافت و تراز بازرگانی خراسان رضوی در سال گذشته مثبت و معادل یک میلیارد و 903 میلیون دلار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز