خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

جانمایی صنایع بر پایه آمایش سرزمین باشد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۶۴

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای استفاده مطلوب و حداکثری از ظرفیت و پتانسیل های خدادادی لازم است تا توزیع صنایع و جانمایی آنها بر مبنای طرح آمایش سرزمین و مزیت‌های واقعی انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، «سید محسن علوی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست تجلیل از کارگران منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع  افزود:  یکی از نیازهای اولیه تولید، بحث مدیریت منابع و رعایت آمایش ملی سرزمین است که صنایع را در کجا مستقر کنیم و بعد از انقلاب با هدف محرومیت زدایی، توزیع صنایع در سراسر کشور انجام شد و آمایش ملی سرزمین بعضا در شمار الویت‌ها قرار نگرفت.

 این نماینده مجلس تصریح کرد: استقلال به معنای واقعی هنگامی محقق می‌شود که کشور  با تکیه بر استعدادها و مواهب موجود در مسیر تولید و ایجاد ارزش افزوده هدایت شود.

جانمایی صنایع بر پایه آمایش سرزمین باشد

وی ادامه داد: کلید تولید و صنعت کشور در دست کارگران است، علاوه بر این چرایی قفلی که به تولید کشور زده شده است و تولید را دچار چالش کرده را باید با بررسی مدیریت‌ها جویا شد ارزیابی کیفیت کالا،  رقابت پذیری و تنگناهای معیشتی باید بدون درنگ از سوی مدیران بررسی و تدبیر شود.

وی ادامه داد: صنایع فولاد و ذوب آهن و دیگر صنایع مرتبط باید از نظر آمایش ملی سرزمین در نزدیکی دریا جانمایی و احداث شوند تا با کاهش مشکلات زیست محیطی و همچنین دسترسی لازم برای صادرات و واردات از دیگر مزایا استفاده کرد.

علوی اندک بودن منابع  برای سرمایه گذاری را چالش برانگیز خواند و گفت: یکی از مشکلات دیگرکمبود سرمایه است، در حال حاضر با دلار ۳۵۰۰ تومان، سرمایه ایرانیان خارج از کشور حدود ۶ تریلیارد است  که با جذب این سرمایه ها به کشور، رونق تولید و بهبود معیشت دست یافتنی است، از این رو با حفظ امنیت اقتصادی ، سرمایه گذاری و تسهیل در روند سرمایه گذاری و ایجاد شرایط ویژه برای سرمایه گذاران و ایجاد انگیزه در کارگران می توان با جذب سرمایه در بازار بین المللی رقابت کرد و این نگاه ملی باید بر کشور حاکم شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است، گفت: در این مدت تلاش شد تا گام های لازم برای ایجاد و تکمیل زیرساختهای جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برداشته شود چرا که باتوجه به معافیت های گمرکی و مالیاتی، دسترسی به دریا و بندر، وجود منابع عظیم گازی در این منطقه و از نظر پدافند غیرعامل به عنوان‌منطقه‌ای استراتژیک برای سرمایه‌گذاری است که تلاش در این راستا می‌تواند تامین خواسته‌های مسئولان نظام را از نظر رفع مشکل اشتغال و بهبود معیشت مرتفع سازد.

علوی در پایان روز کارگر را به کارگران شرکتهای پیمانکاری مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تبریک گفت و تلاش آنان را در تحول و شکوفایی این منطقه ارج نهاد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز