خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان قزوین خبر داد؛

کاهش قدرت خرید مردم با افزایش تورم

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۷۶

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین گفت: با توجه به افزایش تورم ایجاد شده، قدرت خرید پایین آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد اسدی در اجتماع بزرگ کارگران استان قزوین که در مجموعه ورزشگاه کارگران شهرستان البرز برگزار شد، اظهار کرد: امسال از سوی شورای عالی کار از دید عموم یک انقلابی در بحث افزایش حقوق کارگران صورت گرفته است.

وی افزود: تمام مصوبات شورای کارگری در خصوص بازنشستگان اجرایی شده که با توجه به وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم نباید ضربه‌ای وارد کنیم.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین ادامه داد: 36.5 درصد بازنشستگان را اضافه کرده‌ایم  که در مجموع تعداد بازنشستگان افزایش یافته است.

اسدی اضافه کرد: با توجه به افزایش تورم ایجاد شده، قدرت خرید پایین آمده و این افزایش حقوق را نمی‌خواهیم بنابراین  پیشنهاد می‌شود 1/3 از حقوق کاسته شود تا شاید تورم کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه محور سخنان تمام مسئولان در زمینه رونق تولید است اما با توجه به وضعیت کنونی سبد زندگی ایجاد نمی‌شود.

این مسئول با تاکید بر تایید ماده 96 تامین اجتماعی اذعان کرد: در جلسه هیأت دولت امروز یا هفته آینده به تایید هیات دولت باید برسد و سازمان تامین اجتماعی هم باید حقوق اردیبهشت را لحاظ کند.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین افزود: همسان‌سازی حقوق باید اجرایی شود که در برنامه مجلس و تامین اجتماعی لحاظ نشده است.

اسدی ادامه داد: در طی این مدت، یک سوم جمعیت کشور بیش از نیمی از جمعیت کشور را اداره می‌کند که دستخوش مدیریت است.

وی به بلاتکلیفی سرپرست تامین اجتماعی اشاره و اضافه کرد: لازم است به رئیس‌جمهور در این زمینه تذکر داده و اذعان شود همین اندازه با مشکل مواجه هستیم  و اگر روزی که دستور بدهد اموال تامین اجتماعی فروخته شود، باید تاسف خورد و نباید این مهم تحقق یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز