خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان های یزد خبر داد:

750 زندانی در یزد حافظ قرآن شدند

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۱۰

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد با اشاره به اقدامات تربیتی در این سازمان گفت: 750 زندانی در یزد حافظ قرآن شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌رضا زلفعلی‌نژاد با ارائه آمار عملکرد سازمان زندان‌های استان در خصوص اصلاح و تربیت زندانیان اظهار داشت: در حوزه اصلاحی و تربیتی اقدامات خاصی در این سازمان انجام شده به نحوی که در یزد چند جشنواره کشوری در حوزه‌های مختلف رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در زندان‌های یزد توجه خاصی به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی می شود ادامه داد: با تلاش مربیان قرآنی این سازمان در حال حاضر 750 نفر موفق شدند از نیم جزء تا 30 جزء قرآن کریم را در این مرکز حفظ کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد با بیان اینکه سازمان زندان استان یزد در 4 سال متوالی رتبه اول "نماز" در کشور را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: این سازمان در جشنواره "شهید رجایی" اداره کل زندان ها به عنوان دستگاه برتر در سطح کشور معرفی شده است.

وی در خصوص انجام سایر فعالیت‌های آموزشی به ویژه در حوزه حرفه آموزی و اشتغال نیز تصریح کرد: در حال حاضر سازمان زندان ها در 47 رشته در حال آموزش "حرفه آموزی" زندانیان است و 450 نفز از زندانیان نیز به اشتغال در بیرون از زندان مشغول به خدمت بوده و حقوق بگیر هستند.

زلفعلی‌نژاد با با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران و فعالیت‌های قابل پیگیری در این سازمان در سطح استان نیز اظهار داشت: در این زمینه نیز از سال‌های گذشته اقدامات و فعالیت هایی انجام شده که همچنان با قوت تداوم خواهد یافت و پیگیری می شود تا رشد نیز در این زمینه داشته باشیم.

وی همچنین از راه اندازی "کتابخانه دیجیتال" در زندان مرکزی یزد خبر داد و گفت: این کتابخانه با ظرفیت 700 عنوان کتاب راه اندازی و در دسترس زندانیان قرار گرفته و مددجویان استقبال خوبی از این ظرفیت ایجاد شده داشتند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد بیان داشت: ارتقای برنامه های فرهنگی نقش مهمی را در کاهش جرایم در سطح جامعه دارد.

وی افزود: چنانچه همه دستگاه‌های فرهنگی کشور با همکاری و همدلی در خصوص برنامه‌های فرهنگی مشغول به‌کار شوند شاهد کاهش جرایم و به تبع آن کاهش آمار زندانیان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز