خبرگزاری کار ایران

مفاخریان مطرح کرد:

نشت آب در برج آزادی می‌تواند به سازه آسیب برساند/ زیرگذر استاد معین مهرماه ۹۸ افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۵۲۲

شهردار منطقه ۹ تاکید کرد که زیرگذر محله استاد معین مهرماه سال ۱۳۹۸ افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید علی مفاخریان در تشریح پروژه‌هایی که ظرف یک‌سال گذشته در منطقه اجرایی شده، گفت: طی یک‌سال گذشته دو شهردار قبلی تهران یعنی آقایان نجفی و افشانی در منطقه ۹ برای افتتاح پروژه‌ها حضور پیدا کردند که زمان افشانی ۵۲ پروژه افتتاح شد که از مهمترین آنها می‌توان به افتتاح مرکز فوریت‌های اجتماعی، اولین جایگاه کوچک مقیاس سوخت در پایگاه یکم شکاری و همچنین بزرگترین نیروگاه خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری تهران اشاره کرد. مسئله پادگان جی که بلاتکلیف بود همراه زیر گذر آزادی و استاد معین با پیگیری‌هایی که انجام شد، همه این پروژه‌ها از حالت توقف خارج شده‌اند و با تعاملی که با دستگاه‌های نظامی داشتیم امروز تخریب سردر پادگان جی انجام شده است.

مفاخریان تصریح کرد: ظرف یک‌ماه گذشته افتتاح مجموعه ورزشی خوراکیان را داشتیم که با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و مساعدت شهرداری و اداره کل ورزش استان تهران به بهره برداری رسید و امروز شهروندان منطقه می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند. همچنین در حوزه ترافیکی ظرف یک‌سال گذشته اصلاح هندسی معابر را در دستور کار قرار دادیم تا با افزایش ثبت تردد در منطقه عبور و مرور با سهولت بیشتری انجام شود. همچنین کارگاه‌های عمرانی که شهردار تهران در برچیدن آنها تاکید داشت نیز دو زمین بزرگ در بزرگراه فتح آزادسازی شد و کاشت فضای سبز در آنها انجام شد. همچنین کارگاه خود میدان فتح نیز کوچک سازی خواهد شد.

مفاخریان درباره اقدامات شهرداری منطقه برای حفاظت از برج آزادی گفت: این برج که از سال ۱۳۴۵ ساخت آن آغاز و سال ۱۳۵۳ ثبت آن انجام شده بود مرمت و نگهداری‌اش به فراموشی سپرده شده بود. متولی این مجموعه بنیاد رودکی است اما با توجه به اقدامات نامناسبی که در سنوات گذشته برای این مجموعه انجام شده بود شاهد اتفاقات ناخوشایندی از جمله نشت آب به پایه‌های برج بودیم که باید این موضوع هر چه زودتر مورد پیگیری قرار می‌گرفت لذا در قالب کارگروهی درصددیم معضلات موجود را در اقداماتی عاجل و درازمدت تعقیب کنیم.

وی متذکر شد: همچنین نشت آب در برج آزادی اگر آب‌بندی آن اتفاق نیفتد، می‌تواند به سازه آسیب برساند. علاوه بر آسیب رسیدن به سازه سیستم سالن آمفی تئاتر نیز با مشکل مواجه می‌شود. اقدامات گذشته برای برج کامل و جامع نبوده، چرا که دوستان در گذشته اطلاعی از فضای زهکشی این میدان نداشتند. در دوره مدیریت شهری جدید مقرر شده کانال‌های زیرسطحی آب‌ها با توجه به زهکشی میدان مورد توجه قرار گیرد و اقداماتی دقیق همراه با مطالعه انجام شود. همچنین عایق بندی مرکزی میدان نیز با جذب اعتبارات لازم انجام خواهد شد. چهار آب‌نما اطراف میدان وجود دارد که پس از ۲۵ سال احیا شدند و مجدد پس از تعمیر و عایق‌بندی مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفتند.

شهردار این منطقه درباره تعبیه پارکینگ طبقاتی اطراف میدان آزادی گفت: برای احداث پارکینگ طبقاتی اطراف میدان آزادی و احداث زیرگذرهایی که افراد را از پارکینگ به وسط میدان هدایت کنند در حال مذاکره با مشاوران هستیم تا در نهایت برج آزادی به‌عنوان نگین تهران و یک میراث هویتی حفظ شود و از آن برای برنامه‌های فرهنگی و حضور شهروندان بهره بگیریم. پیشنهاد درباره این طرح استفاده از فضای زیرسطح است و دغدغه ما برای طراحی این پارکینگ‌ها دسترسی‌های پارکینگ به وسط میدان است.

وی با اشاره به تکمیل پروژه زیرگذر استادمعین متذکر شد: این پروژه در حال کار است اما این زیرگذر توسط حوزه فنی عمرانی شهرداری تهران انجام می‌شود. براساس برنامه زمان‌بندی که به ما اعلام شده این زیرگذر مهرماه سال آینده افتتاح خواهد شد اما امیدواریم زودتر از این موعد تکمیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز