خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی خبر داد:

ارسال ۵۱۹ اثر به همایش مدرسه ایرانی/ به دلیل مسائل سیاسی اساتید بین‌المللی چندان استقبالی نکردند

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۳۱۳

دبیر علمی هشتمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی - معماری ایرانی، با اشاره به نام نویسی ۶۲۵ نفر در این همایش تاکید کرد: ۵۱۹ اثر در سه بخش طراحی، عکاسی و مقاله ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نریمان فرحزا در نشست خبری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین‌المللی "مدرسه ایرانی - معماری ایرانی" گفت: از تیر ماه گذشته کمیته علمی همایش تشکیل شد که متشکل از اساتید برجسته دانشکده‌های معماری است که با نگاه به رشد کیفی مدارس اجرای همایش را در دستورکار قرار داد.

وی با بیان اینکه آثار ارسال شده در این همایش در سه بخش عکاسی، طراحی و مقاله است، اظهار داشت: در بخش عکاسی ۱۰۹ نفر، در بخش طراحی ۳۰۲ نفر و در بخش مقاله ۲۱۴ نفر برای شرکت در همایش ثبت نام کردند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی اضافه کرد: در مهلت تعیین شده برای ارسال آثار از سوی عکاسان تنها ۸۰ اثر، ۲۴۳ اثر در حوزه طراحی و ۱۹۶ اثر در حوزه مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

فرحزا ادامه داد: مقالات ارسال شده نیز به دو زبان انگلیسی و فارسی ارائه شده و هفت مقاله بین‌‌المللی در این همایش در بین مقالات جای دارد که به صورت چکیده در پوستر نیز منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ مقاله از طرف شرکت‌کنندگان ارسال و برای ارائه در همایش داوری شدند، تصریح کرد: پس از داوری ۲۲ مقاله به صورت پوستر چاپ خواهند شد همچنین ۱۰۶ چکیده مقاله فارسی و چکیده هفت مقاله انگلیسی در کتاب این دوره همایش چاپ می‌شوند.  

این مسئول به تشریح جزئیات برگزاری همایش پرداخت و خاطرنشان کرد: سه پنل تخصصی معماری سبز، معماری داخلی مدارس و طراحی فضای آموزشی برای این دوره از همایش دیده شده است که با حضور اساتید بین‌المللی و داخلی برگزار می‌شود.

فرحزا افزود: الگوهای توسعه پایدار در آمایش سرزمینی و اقتضائات محیط‌های آموزشی و تربیتی و جمعیتی در مکان یابی مدارس و مراکز، تکنولوژی ساخت و صنعتی‌سازی، مدرسه سبز و ملاحظات ارگونومیک در فضاهای آموزشی از جمله محورهای ارائه مقالات در این همایش‌ بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه سه تن از اساتید بین‌المللی خارجی در این همایش حضور دارند، ابراز داشت: به دلیل مسائل سیاسی اساتید بین‌المللی چندان استقبالی نکردند و از سویی برنامه کاری آنها و زمان پرواز نیز اجازه حضور و بهره‌مندی از سایر اساتید را در این همایش نداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز