خبرگزاری کار ایران

سرهنگ اقبالی:

فضای مجازی راهی برای انتقال اطلاعات و جاسوسی دشمن/ 25 اپلیکیشن موبایل پایه در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۴۶۶

رئیس پلیس فتا استان البرز با عنوان اینکه "جاسوسی" یکی از امکانات گوشی همراه و برنامه های آن است، تصریح کرد: سربازان در حین خدمت مهم است که بدانند به دلیل تکنولوژی گوشی، استفاده از آن در حین خدمت، می تواند یکی از امکانات انتقال اطلاعات باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد اقبالی امروز در مراسمی که با هماهنگی نیروی انتظامی استان البرز و به مناسبت روز سرباز در کرج برگزار شد، گفت: سربازی افتخار بزرگی است که پرسنل نیروهای مسلح در عرصه خدمت به افتخار مقدس سربازی نائل آمدند.

وی در ادامه به مدیریت اطلاعات اشاره کرد و گفت: سخت افزارهایی که اکثر مردم در اختیار دارند، قابلیت انتقال اطلاعات در فضای مجازی را دارد لذا اپلیکشین هایی بر روی گوشی نصب می شود که اگر به درستی مدیریت نشود می تواند کاربران را ناخواسته در جابجایی اطلاعات، همراه کند.

وی افزود: از پیامدهای مثبت فضای مجازی می توان به امر آموزش و حتی در پزشکی یاد کرد که در دنیا دانشمندان و جراحان با استفاده از فضای مجازی به پیشرفت های زیادی در این زمینه رسیده اند.

سرهنگ اقبالی با اشاره به جنگ نرم، گفت: انتقال تفکرات صاحبان تکنولوژی در مدیریت فکر، حائز اهمیت است و در این ارتباط ترویج آئین و مذاهب مختلف، شیطان پرستی و تبلیغ کالا، برند و مدهای غربی از جمله مواردی است که در فضای مجازی متداول شده است.

وی با عنوان اینکه "جاسوسی" یکی دیگر از امکانات گوشی همراه و برنامه های آن است، افزود: حتی یک بازی ساده دیجیتالی قابلیت انتقال داده را دارد و لازم است مراقب پیامدهای خطرناک آن بود.

سرهنگ اقبالی با تاکید بر اینکه امروزه امکان ترور از قاره به قاره دیگر به صورت دیجیتالی، مهیا است، افزود: تا کنون در کشور 52 اپلیکیشن موبایل پایه، معرفی شده که هریک قابلیت های کم و زیادی دارند و شرکت های خارجی اطلاعات را توسط کاربران منتقل می کنند و دشمن در کشورهایی چون اسراییل، امارات، عربستان و ... با آنالیز آن به کلیدواژه هایی داخل ایران، دست پیدا خواهند کرد.

رئیس پلیس فتای استان البرز به سربازان حاضر تاکید کرد که مکالمات تلفنی خود را همیشه کوتاه کرده و تمام اطلاعات خود را با تلفن، مخابره نکنند و تا حد امکان از در دسترس قرار دادن تصاویر خود با لباس نظامی، خودداری و مراقب داده های اطلاعاتی خود در فضای مجازی باشند چراکه امکان تغییر تصاویر به راحتی قابل اجراست.

سرهنگ اقبالی گفت: برنامه دیجیتالی-ترافیکی "ویز" که سیستم عامل آن بر اساس هوش مصنوعی است، می تواند در برخی نقاط ترافیک های موجود را به رانندگان اعلام کند اما هم زمان می تواند موقعیت جغرافیایی راننده را نیز تعیین کند و با توجه به اطلاعات شخصی صاحب گوشی به راحتی مورد سو استفاده قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز