خبرگزاری کار ایران

علی اصغر کمالی زاده:

ضرورت افزایش مقاومت سازه‌های کرج در کاهش خسارات زلزله

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۲۴

شهردار کرج، گفت: تهیه و تدوین نقشه گسل‌های کرج و تکمیل مطالعات این حوزه به تاب آوری کلانشهر کرج کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر کمالی‌زاده در مراسم رونمایی از نقشه‌های گسل‌های کرج اظهار کرد: اقداماتی مثل تدوین نقشه گسل‌های کرج و تکمیل مطالعات این حوزه کمک می‌کند تا کرج به شهری تاب آور تبدیل شود.

وی ادامه داد: بدون شک تاب آوری شهر در زمان وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله، نقش به سزایی در کاهش خسارات مادی و جانی دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از غافلگیری در زمان وقوع زلزله باید اقدامات لازم در زمان قبل، حین و بعد از این حادثه با دقت بررسی و اجرایی شود.

وی توضیح داد: قبل از وقوع زلزله باید گسل‌های فعال شهر شناسایی شود و بر مبنای آن ازساخت و ساز در مناطق حادثه خیزجلوگیری کرد.

وی ابراز کرد: علاوه براین، قبل از وقوع زلزله باید الزامات لازم برای رعایت آیین نامه 2800 در ساخت و سازها اجرایی شود تا خطرپذیری سازه‌های شهر کاهش یابد.

این مسئول توضیح داد: در حوزه مدیریت بحران هم شناسایی محل‌های پرخطر، شناسایی مسیرهای امدادرسانی، محل‌های اسکان موقت و ... ضروری به نظر می‌رسد.

شهردار کرج اظهار کرد: درحوزه مدیریت بحران باید مشخص شود در صورت وقوع زلزله، خسارت‌های مادی و جانی در مناطق مختلف تا چه حد خواهد بود.

کمالی زاده در ادامه با اشاره به اینکه زلزله حادثه ای بعید و دور از ذهن نیست، اظهار کرد: زلزله پدیده ای دور از ذهن نیست و این احتمال وجود دارد هر یک از ما تا تا پایان عمر زلزله‌ای با شدت بالا را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که  چندین سال از دوره برگشت پذیری زلزله در کلانشهرهای تهران و کرج گذشته، باید برای وقوع آن آماده باشیم و با اقدامات کاربردی زمینه کاهش خسارات را فراهم کنیم.

این مسئول با تاکید بر ضرورت ساخت سازه‌های مقاوم در کرج افزود: باید به سمتی پیش برویم که عمر ساختمان‌هایی که در شهر ساخته می‌شود به استانداردها یعنی 30 سال نزدیک شود.

وی افزود: بدون شک مطالعات صورت گرفته برای شناسایی گسل‌ها، نقش بسزایی در تدوین دقیق اسناد بالا دستی مثل طرح تفصیلی و طرح جامع و ارائه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز