خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خبرداد:

تحصیل ۸۵۰۰ دانش‌آموز در نوار مرزی خراسان‌جنوبی/ پیمودن مسیر ۱۰۰ کیلومتری معلمان برای رسیدن به مدرسه

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۶۸۸

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت ۲۳۰ آموزشگاه و تحصیل ۸۵۰۰ دانش آموز در نوار مرزی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر موسوی کیا در دومین گردهمایی اعضاء کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان‌جنوبی گفت: هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این آموزشگاه ها تحصیل می‌کنند. رسالت اصلی ما تربیت دانش آموزان در طراز اسلامی است.

وی در ادامه افزود: در استانی قرار داریم که دارای ویژگی‌های خاصی اعم از پراکندگی شهری و روستایی بوده و سومین استان پهناور کشور است.

موسوی‌کیا بیان کرد: ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی و کشور افغانستان وجود دارد و از جنوبی ترین تا شمالی‌ترین نقطه استان ۸۱۰ کیلومتر فاصله وجود دارد که در آن بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: معلمان این استان علاوه بر رسالت خود، مرزبانان خوبی برای استان بوده و در شرایط سخت بی آبی و خشکسالی در روستاها تدریس می کنند که از ۱۲ منطقه آموزشی در خراسان جنوبی ، ۹ منطقه عشایری است و از امکانات خوب تحصیلی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه هنر معلمی عشق است، افزود : معلم هایی داریم که روزانه مسافتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر را طی می کنند تا بتوانند به دانش آموزان روستایی خدمت کنند اما بازدهی پایین کلاس ها از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش استان است و ۴۱ درصد از مدارس متوسط اول زیر تراز نرمال قرار دارند.

وی با اشاره به ظرفیت مدارس شبانه‌روزی گفت: با کمک روحانیون و ائمه جمعه می توان فرهنگ سازی کرد تا بتوانیم با استقبال خانواده‌ها، دانش‌آموزان فراگیر در این مراکز که یک باشگاه فرهنگی است را ساماندهی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۳۴ درصد مدارس استان کوچک هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز