خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره منابع طبیعی شمیرانات:

17 هکتار از اراضی ملی شمیرانات رفع تصرف شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۱۷۹

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از رفع تصرف بیش از 17 هکتار اراضی ملی این شهرستان از ابتدای سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن شکری با اشاره به اینکه این اراضی در پلاک‌های مختلف بخش‌های لواسانات و رودبار قصران این شهرستان مورد تصرف واقع شده بود، ارزش ریالی این اراضی را حدود 260 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود 4 هکتار از این اراضی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع بازپس ‌یری شد و بیش از 13 هکتار این اراضی نیز در راستای اجرای 24 فقره حکم قضایی از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری برای بازگرداندن بیش از 25 هکتار اراضی تصرف شده 116 فقره پرونده تخلف تشکیل شده اظهار داشت: برای حدود 15 هکتار از این اراضی که خارج از مناطق محیط زیست واقع شده بود 26 فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد و برای مابقی این اراضی تصرف شده که داخل مناطق چهارگانه محیط زیست قرار داشته 90 فقره پرونده تخلف تشکیل و تا حصول نتیجه از مراجع قضایی در اختیار اداره محیط زیست قرار گرفته است.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران اراضی ملی که در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار گرفته باشد و چنانچه تخلف و تصرفی در این اراضی صورت گیرد اقدامات قانونی و قضایی لازم برای رفع تصرف برعهده اداره محیط زیست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز