خبرگزاری کار ایران

سورنا ستاری در استان البرز مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری خطرپذیر، عامل موفقیت بنگاه‌های موفق/معافیت سربازی پژوهشگران در استارت‌آپ/تسهیل خدمات با توسعه IT

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۸۲۱

معاون علم و فناوری ریاست‌جمهوری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز بر اقتصاد بر مبنای علم و فناوری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز اظهار داشت: امروز بزرگترین سرمایه ما جوانان هستند که پتانسیل‌های خوب تولید محسوب می‌شوند در حالیکه اقتصاد وابسته به نفت و فرهنگ ناشی از آن نمی‌توان به توسعه اقتصادی رسید.

وی ضمن تاکید اقتصاد بر مبنای علم و فناوری گفت: در حال حاضر با وجود گسترش و رشد دانشجویان، حضور آنها در توسعه اقتصادی تاثیر به‌سزایی ندارند.

ستاری با عنوان اینکه کارآفرینی بر مبنای پول و تسهیلات دولتی دچار تزلزل می‌شود، یادآور شد: اکوسیستم و زیست‌بوم در کشور دچار مشکل شده لذا ضرورت زیست‌بوم وجود دارد بتوانیم خود را به اقتصاد دنیا نزدیک کنیم.

معاون علم و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: استارت آپ‌های موفق دنیا وام نگرفته‌اند بلکه سرمایه‌گذاری خطرپذیر وتسهیل‌سازی در کسب و کار باعث رونق آنها شده است.

وی به اهمیت احداث و گسترش پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: سرمایه بخش خصوصی در حوزه تکنولوژی دارای اهمیت است و باید در کشور دنبال شود.

ستاری با در نظر گرفتن ایجاد و توسعه IT به عنوان زیرساخت یادآور شد: در این صورت ضمن ارزان شدن خدمات می‌توان آنها را در دسترس قرار داد لذا حرکت جدیدی در حوزه اقتصاد دانش بنیان شروع شده که لازم است در تمام بخش‌ها دنبال شود.

وی با تاکید ایجاد محیط کسب و کار برای شرکت‌ها گفت: لازم است شرایط ایجاد فعالیت شرکت های دانش بنیان و  ICT بدون نیاز به مصوبه شعاع 120 کیلومتری، فراهم شود.

وی با بیان اینکه پژوهشگران در استارت آپ‌ها می‌توانند از سربازی معاف شوند، افزود: گردشگری و کشاورزی جزو بخش‌های پول‌ساز است و باید در این زمینه فعالیت بهتری داشته باشیم و ارتباطات بین دانشگاه و بخش کشاورزی و مردم ایجاد شود. 

ستاری گفت: توسعه کسب و کار، حذف فرایند صدور مجوزها و همراهی تمام دستگاه‌ها در بهبود فعالیت علوم دانش بنیان، موثر است و باید تقویت سرمایه گذاری جایگزین پرداخت وام‌های کم‌بهره شود.رسالت معاونت علمی و فناوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تقویت آن است.

وی با یادآوری اینکه بیشتر شرکت‌های بزرگ استارت‌آپ‌های موفق، کار خود را از مکان‌های کوچک شروع کردند، اظهار داشت: استارت آپ‌های خدماتی اگر در هفته تا 10 درصد، رشد نکنند، مشکلی در مجموعه خود دارند و اگر به دنبال راه حل نباشند، می‌دانند که به سرعت شرکت دیگری جایگزین آنها خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز