خبرگزاری کار ایران

در دانشکده پردیس کشاورزی مطرح شد؛

اشتغال کشاورزی با رویکرد علمی و فناوری/90 درصد بودجه کشور هزینه جاری است/تاثیر کشاورزی در اشتغال مهم است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۵۵۸

نشست اعضای هیات علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، استاندار البرز و جمعی از اساتید این دانشکده برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، صبح امروز و در پنجمین روز دهه مبارک‌فجر، نشست اعضای هیات علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشکده تهران باحضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، استاندار البرز برگزار شد.

در این نشست جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در پردیس کشاورزی تهران واقع در کرج در ابتدای این نشست ضمن بیان مشکلات و دغدغه‌های خود، پیشنهاداتی در حوزه کشاورزی و فناوری دانش‌بنیان، ارائه کردند.

اشتغال کشاورزی با رویکرد علمی فناوری

محمدعلی نجفی از حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و تاکید ایشان با رویکرد علمی و فناوری استان البرز، قدردانی کرد.

وی با اشاره به سابقه و قدمت دانشکده کشاورزی پردیس، گفت: آمادگی داریم در بخش اشتغال کشاورزی روستایی و شهری و همچنین در فناوری دانش بنیان و بیابان زدایی از تجربیات اساتید این دانشکده، بهره‌برداری کنیم. 

نجفی با عنوان اینکه در اردیبهشت سال آینده، حضور و تامل بیشتری با این دانشکده خواهیم داشت، تصریح کرد: آمادگی دارم در رابطه با پروژه هایی که در رابطه با اقتصاد مقاومتی وجود دارد، از مدیران کشاورزی استفاده کنیم.

کشاورزی در اشتغال تاثیرگذار است

سورنا ستاری در ادامه این نشست گفت: مشکلات پایه ای جامعه دانشگاهی را تایید می کنم و معاونت علمی سعی کرده با حل مسایل فعلی در مکانیزیمی علمی حرکت کند.

وی با بیان اینکه کل معاونت علمی و فناوری با 200 پرسنل تنها 3 درصد از بودجه جاری را استفاده می کند، ادامه داد: بیش از 90 درصد بودجه کشور، بودجه جاری است و 85 درصد بودجه تحقیقات کشاورزی کشور در دست دانشگاه کشاورزی است. 

وی با اشاره به مشکلات منابع آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: مسایل پایه ای در اقتصاد و آموزش وجود دارد و با توجه به توسعه آموزش و وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی، در اقتصاد تاثیر زیادی نداشته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تلفیق استارت آپ با آی.سی.تی اشاره کرد و گفت: تلاش شده در این مدت بخش عمده ای از علوم دانش بنیان به بخش خصوصی واگذار شود و امروز در برخی حوزه‌های بیوتکنولوژی و آی.سی.تی نیز رشد خوبی داریم.

وی از اشتغال در حوزه کشاورزی یاد کرد و اذعان داشت: کشاورزی نقش ویژه ای در ایجاد شغل خواهد داشت و با وجود مشکلات منابع آبی، باید با استفاده از مدیریت اصولی، شیوه های صحیح را بکار گرفت.

ستاری با عنوان اینکه هیچ کسی بابت کار و تلاش خود از دستمزدش راضی نیست، اظهار داشت: مشکل پژوهش پول نیست اما ماهیت پول است و پیشنهاداتی که در مجلس مطرح شده از طرف دولت نبوده ولی به معنی این نیست که دولت وظیفه خود را فراموش کرده است.

وی افزود: آینده کشور در اختیار جوانان و دانش پژوهان است و باید برای تحقیقات دانشگاهی، هزینه کرد در حالی که بسیاری از پولها در دانشگاه هزینه استخدام می شود که این برای مردم، خروجی خوبی به دنبال ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز