خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۶۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۲۱۱

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، از تفویض 60 درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استان ها خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمان، جعفر سرقینی در شورای عالی معادن استان کرمان، افزود: آذربایجان شرقی، کرمان و اصفهان سه استانی بودند که ایده شورای معادن را در وزارت کشور پیگیری می کردند.

وی از تفویض 60 درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها خبر داد و یادآور شد: تفویض اختیار در دو مرحله دیگر را هم خواهیم داشت که این تفویض اختیار متناسب با استان ها خواهد بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که 66 میلیون تن به ذخیره فولاد در دولت یازدهم تا امروز اضافه شده است، تصریح کرد: اکنون ذخیره فولاد کشور به 189 میلیون تن رسیده که شامل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و نورد است.

سرقینی خاطرنشان کرد: 112 میلیون تن ظرفیت فولاد در کشور در حال اجرا است.

وی با بیان این مطلب که توسعه بخش معدن استان کرمان مدیون گل‌گهر و میدکو است، تصریح کرد: زغال سنگ متولی دارد و طرح جامع زغالسنگ در حال بازنگری است.

سرقینی با اشاره به اینکه تولید مس کاتد پایین آمده و به حدود 15 هزار تن رسیده است، عنوان کرد: از سال آینده 10 درصد از صادرات سنگ آهن خام عوارض دریافت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز