خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبر داد:

184 معتاد در کرمانشاه فوت شدند/ وضعیت بسیار نامطلوب اعتیاد در استان

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۵۲۶

استاندار کرمانشاه گفت: در سال ۹۵ تعداد فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه ۱۸۴ نفر بوده است.

به گزارش ایلنا، اسدالله رازانی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آمارهای پزشکی قانونی کشور، استان کرمانشاه در سال های ۹۴ و ۹۵ جایگاه پنجم کشور را از حیث تعداد مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر داشته است.

رازانی افزود: در سال ۹۴ در مجموع ۳۰۰۳ نفر در کشور بدلیل سوء مصرف موادمخدر فوت کردند که استان کرمانشاه با ۱۳۲ فوتی پنجمین استان کشور به حساب می آید.

این مقام مسئول گفت: در سال ۹۵ تعداد فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه ۱۸۴ نفر بوده است.

رازانی تصریح کرد: اگر این آمارها را نسبت به جمعیت بسنجیم وضعیت استان نامناسب‌تر بوده و حتی ممکن است بدترین استان کشور باشیم.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت:  آمار فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه نشان از این دارد که یا میزان آلودگی به مواد مخدر بالا است، یا نوع مواد مصرفی توسط معتادین استان خطرناک‌تر است و یا اینکه درجه اعتیاد معتادین بالاتر است و البته شاید هم مجموعه این عوامل آمار بالای مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه باید مناطق با آلودگی بیشتر برای انجام اقدات پیشگیرانه شناسایی شوند، تاکید کرد:  نباید بگذاریم قبح اعتیاد در جامعه شکسته شود.

استاندار کرمانشاه گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید مفصل‌تر از گذشته فعالیت کند، و باید کار مبارزه با مواد مخدر را جدی تر بگیریم.

وی عنوان داشت: مبارزه با مواد مخدر از دغدغه‌ها و سفارشات اکید مقام معظم رهبری است، لذا از وزیر کشور می‌خواهیم در این باره اهتمام جدی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز