خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

وحشت مردم مشهد از پس‌لرزه‌ها/ شب نا‌آرام در دیار خراسان!

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۱۹۰

ادامه پس‌لرزه‌ها در شهرهای مختلف خراسان رضوی باعث وحشت مردم و هجوم آنها به سمت خروجی‌ها شده است.

به گزارش ایلنا، بیش از 10 پس‌لرزه پس از زلزله 6 ریشتری در سفید سنگ، مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی را لرزانده و این پس‌لرزه‌ها باعث شده مردم خراسان شب نا آرامی را پشت سر بگذارند.

اگرچه ستاد بحران استان، سوله‌ و سالن‌های ورزشی مختلفی را برای اسکان موقت مردم در نظر گرفت و بسیاری از مردم وحشت‌زده به سمت این مکان‌ها هجوم بردند و خیلی زود با برپا کردن چادرهای مسافرتی خود را به منطقه امن رساندند ولی همچنان بسیاری دیگر از مردم در سطح شهرها و منازل حضور دارند یا دنبال سرپناهی مطمئن برای گذراندن شب هستند.

گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که عده‌ای از مردم و زواری که به مشهد سفر کرده‌اند خود را به صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر امام رضا(ع) رسانده‌اند تا شب را در پناه ثامن الائمه سر کنند.

عده‌ای از مردم در حال خروج از شهر هستند و قصد دارند خود را به حومه شهرها یا خانه‌باغ‌های اطراف شهر برسانند تا این اوقات سخت را سپری کنند و از خطر در امان باشند.

همچنین برخی دیگر با حضور در پمپ بنزین‌ها، باک‌های ماشین‌ را پر بنزین کرده‌اند و تصمیم به خوابیدن داخل وسایط نقلیه خود دارند و امنیت را زیر سقف ماشین‌های خود یافته‌اند.

با این حال برخی کارشناسان معتقدند پس لرزه‌ها تا چند روز آینده هم ادامه خواهند داشت تا انرژی زمین در این مناطق کاملا تخلیه شود و خطر بزرگی شهرهای خراسان رضوی را تهدید نمی‌کند و این پس‌لرزه‌ها طبیعی هستند و مردم نباید دچار وحشت شوند.

درباره وضعیت بزرگراه‌های مشهد هم گزارش‌های حاکی از ترافیکی نیمه سنگین در برخی مناطق مانند خروجی محورهای مشهد-چناران و آزادراه باغچه است و برخی مناطق هم ترافیک روانی را شاهد هستیم.

همچنین تمام سالن‌‌های ورزشی ادارات کل آموزش و پرورش در نواحی مشهد و تبادکان هم به حالت آماده باش در آمده تا در صورت بروز حوادث غیر مترقبه آماده پذیرش شهروندان باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز