خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه و رئیس مجتمع آموزشی سما زنجان:

آموزشکده فنی‌سما زنجان مجری رشته‌های کاردانی در دانشگاه آزادزنجان شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۴۴۹

معاون دانشگاه و رئیس مجتمع آموزشی و فرهنگی سما زنجان، گفت: آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان، مجری اکثر رشته‌های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی زنجان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمید ماکوئی معاون دانشگاه و رئیس مجتمع آموزشی و فرهنگی سما زنجان امروز با اعلام این خبر ،گفت: با تصویب هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و تایید دفتر گسترس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، از مهر ماه سال 96 و بعد از آن دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در رشته های موازی کاردانی پیوسته پذیرش دانشجو نداشته و آموزشکده فنی و حرفه ای سما زنجان مجری این دوره تحصیلی خواهد بود.

معاون دانشگاه آزاد زنجان ، افزود: هدف ازانتقال رشته های کاردانی را به سما به منظور برنامه ریزی بهتر و ارتقاء سطح کیفی دانشجویان انجام گرفته و جهت نیل به این مهم مرکز آموزشی و فرهنگی سما ضمن عقد قرارداد با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و برگزاری دوره های مهارت محور برای دانشجویان بستری را فراهم خواهد نمود که این عزیزان بعد از فارغ التحصیلی تبدیل به نیرو های آچار به دست شوند.

وی یادآور شد: در اغلب کشورهای توسعه‌یافته جهان، بزرگ‌ترین قاعده هرم آموزش عالی را فارغ‌التحصیلانی تشکیل می‌دهند که پس از فراغت از دبیرستان، یک دوره کوتاه‌ مدت آموزش مهارتی را در دانشگاه می‌گذرانند و سپس جذب بازار کار می‌شوند. این نیروها به دلیل مهارت نسبی‌ای که دارند، خیلی سریع جذب بازار کار می‌شوند و کارفرمایان هم نسبت به جذب این نیروها بسیار علاقه‌مند هستند، سمای زنجان این بستر را برای علاقه مندان به تحصیل در مقطع کاردانی فراهم نموده و علاوه بر مدرک دانشگاهی این عزیزان گواهی رسمی دوره های مهارتی نیز دریافت خواهند نمود.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان زنجان افزود: یکی از معضلات صنعت و اقتصاد کشورمان، فاصله عمیقی است که میان کارگران ساده و دانش آموختگان رشته های مهندسی و دکترا وجود دارد،این خلاء امروزه در کشورهای پیشرفته صنعتی، با آموزش و تربیت تکنیسین ها، پُر شده است، و سمای زنجان در این مهم در سطح استان و منطقه پیشرو می باشد.

ماکوئی افزود:با بستر های ایجاد شده در مرکز آموزشی و فرهنگی سما ی زنجان، خانواده ها با فکری آسوده و اطلاع ازکیفیت مناسب علمی ، آموزشی و پژوهشی از پیش دبستانی تا دانشگاه فرزندان خود را به سوی علم هدایت نمایند.

لازم به ذکر است مرکز آموزش و فرهنگی سما زنجان از سال 1372 مشغول به تربیت نوآموزان، دانش‌آموزان و دانشجویان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز