خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در هیات تشخیص اداره تعاون دیلم:

نا آگاهی کارگران از قانون کار موجب تضییع حقوق آنان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۵۸۱

نماینده کارگران در هیات تشخیص حل اختلاف اداره تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی شهرستان دیلم گفت: ناآگاهی کارگران از قانون کار موجب تضییع حقوق آنان می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا کاویان‌پور نماینده کارگران در هیات تشخیص حل اختلاف اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیلم گفت: آشنایی با نوع کار یا وظیفه، حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن، ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها، مدت زمان انجام کار و .. از اطلاعاتی است که دانستن آن برای هر نیروی کار لازم است ولی در مواجهه با شکایات کارگری متوجه می‌شویم کارگر از نظر داشتن این اطلاعات بحق قانونی خود بیگانه است که نیازمند آموزش هستند.

کاویان‌پور نقش کار و کارگر را در جامعه حیاتی و مهم دانست و افزود: حیات یک جامعه وابسته و نیازمند به دو عنصر کار و کارگر است که این امر اهمیت توجه به نقش کارگران را بیشتر می کند که متاسفانه در کشور ما آنچنان که باید به کارگران و وضعیت معیشتی آنان توجه نمی‌شود و این عزیزان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

عضو هیات تشخیص حل اختلاف شهرستان دیلم افزود: بنای اینجانب در هیات تشخص از زمان بعهده گرفتن این وظیفه این بوده که ضمن در نظر گرفتن و صیانت از تولید ،حامی و پشتیبان نیروی انسانی کارگری باشم و تمام تلاش خود را بکار بسته ام شکایت ها را بصورت سازشی حل و فصل کنم و بحمدالله توانسته ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی همچنین به روند استخدامی شرکت پترو امید آسیا (واقع در روستای بوالفتح از توابع بخش امام حسن) اشاره و گلایه شدید خود را نسبت به عدم بکارگیری نیرو انسانی بومی ابراز داشت و افزود: برخی مسئولان نسبت به این مهم کم کاری کرده اند و علیرغم وعده های آنان این مهم آنچنان که باید انجام نشد و این بی مهری در حق جوانان تحصیل کرده شهرستان دیلم فراموش شدنی نیست.

کاویان پور یادآور شد: اگر پافشاری و همت رئیس اداره کار وتا حدودی معاونت محترم سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیلم نبود نسبت به بکارگیری این چندتن نیروی سرباز نیز همکاری نمی شد که بحمدالله تحقق یافت ولی در صورت کلی خواسته ما انجام نشد و ما گلایه مندیم اما از نظر قوانین فعلی دستمان بجایی بند نیست.

کاویان پور در بخشی از سخنان خود از زحمات حجه السلام خدری نماینده محترم حوزه انتخابیه که از کارگران اخراجی در شرکت های اطراف نسبت به بازگشت بکار آنان اهتمام جدی کرده بود، تشکر کرد و این مهم را فراموش نشدنی دانست و افزود: امروزه روحیه مطالبه گری مردم در کنار مسئولان در جهت حل مشکلات کمک خواهد کرد و این خود بازوی توانمندی برای مدیران و مسئولان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز