خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت و تجارت گیلان خبر داد

تدوین برش استـانی برنامه راهـبردی وزارت صنعت در گـیلان

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۶۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برنامه راهبردی وزارت صنعت به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های بخش تولید و تجارت جهت بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت های موجود در فضای پس از تحریم‌ها در کشور، در قالب یک سند ابلاغ و منتشر شده، از در دست تدوین بودن برش استانی این برنامه در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی منتظری با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط جدید کشور و با هدف تدوین استراتژی برای گذر از دوره تحریم و نیل به رونق اقتصادی نیازمند برنامه‌ای هستیم که بتوانیم در مسیر اقتصاد جهانی به صورت منطقی حرکت و ضمن ساماندهی شرایط اقتصادی، از فضاهای موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم که به این امر در برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت توجه جدی شده است.

وی افزود: خوشبختانه در این راستا با همت بلند وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برنامه راهبردی مربوطه با رویکرد حل موضوعات حوزه تولید و تجارت با تجزیه و تحلیل وضعیت اقتصادی موجود در کشور تدوین و در آن تلاش شده تا از روش‌های علمی با انجام مطالعات تطبیقی و استفاده از تجارب گذشته سندی برای توسعه این بخش تهیه شود.

منتظری اذعان کرد : این سند در راستای اهداف و سیاست های کلان کشور و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و نیز برنامه های دولت تدبیر و امید تنظیم شده و در صدد ایجاد تحرک و بسترسازی مناسب جهت حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در عرصه تولید و تجارت کشور است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این رویکرد جدید، محور اصلی توسعه بر پایه ظرفیت های بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته و دولت در نقش توانمندساز، پشتیبان، هماهنگ کننده، پایش گر و هدایت گر ایفای مسئولیت خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان همچنین از تشکیل کارگروه تدوین برش استانی برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان گیلان خبر داد و گفت: این کارگروه با عضویت دستگاه های مرتبط با تهیه برنامه استانی راهبرد مذکور تشکیل و در جلسات متعدد این کارگروه وضعیت موجود صنعت، معدن و تجارت استان بررسی و ظرفیت های در حال ایجاد مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به قابلیت های سرمایه گذاری در استان و ظرفیت های زیرساختی موجود مقرر شد برش استانی برنامه راهبردی با همکاری و مشاوره دانشگاه گیلان اجرایی و در مرحله اول اطلاعات تولید و تجارت استان گردآوری، ظرفیت های موجود شناسایی و مشکلات و موانع پیش رو نیز بررسی شود.

منتظری ابراز امیدواری کرد با امکانات موجود و توانمندی دستگاه‌های ذیربط و ظرفیت‌های دانشگاهی با بهره‌گیری از رهنمودهای استاندار محترم در آینده نزدیک، برنامه راهبردی استان در حوزه صنعت، معدن وتجارت را تدوین و ارائه کنیم.

وی افزود: سند برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان اسناد پشتیبان در 8 فصل در راستای اسناد راهبردی تهیه شده قبلی مرتبط با صنعت، معدن و تجارت و با اقتباس از مطالعات تطبیقی برخی از کشورهای در حال توسعه، گزارش متدلوژی و نتایج اولویت بندی رشته فعالیت های مختلف بخش تولید و تجارت و مطالعات نمودارهای روند تغییرات شاخص‌های کلان اقتصادی، تدوین شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: در این سند راهبردی چشم انداز بخش صنعت، معدن و تجارت در افق 1404 به عنوان پیشروان اقتصاد کشور، با قابلیت رقابت پذیری با بازارهای بین المللی، بالنده، درون زا و برون نگر ترسیم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز