خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد بحران کشور خبر داد

شناسایی و مهار کانون‌های داخلی ریزگرد‌ها توسط سازمان‌های جنگل‌ها، و محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۱۱۶

رئیس ستاد بحران کشور، از شناسایی و مهار کانون‌های داخلی ریزگرد‌ها به وسیله سازمان‌های جنگل‌ها، و حفاظت محیط زیست خبر داد.

اسماعیل نجار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کاشان، در حاشیه همایش ملی فضای سبز کم آب گفت: دولت، دو سازمان جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست را موظف کرده است تا کانون‌های داخلی ریزگرد‌ها را شناسایی کنند و تا جایی که امکانات و اعتبارات اجازه می‌دهد بتوانند این کانون‌ها را از بین ببرند تا حداقل ریزگرد با منشا داخلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اخیر بروز این ریز گرد‌ها را تشدید کرده است، افزود: همه به دنبال پیدا کردن راهکارهای سریع‌تر هستیم تا در مرحله اول تثبیت موقت داشته باشیم و بعد تثبیت دائمی را دنبال کنیم.

نجار اظهار کرد: بحران آب تنها منحصر به کاشان نمی‌شود، بلکه ۵۲۰ شهر کشورمان که ۱۳ تا از این شهر‌ها مرکز استان هستند با بحران و تنش آبی روبرو هستند.

وی، مردم را عامل اساسی در رفع بحران آب در کشور دانست و گفت: با وجود بارندگی‌هایی خوبی که امسال داشتیم ولی هنوز به میزان بلند مدت نرسیده، ضمن اینکه به شدت سفره‌های زیر زمینی ما در چند سال گذشته خشکسالی به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی به کم آبی و پدیده ریز گرده ها در کاشان اشاره کرد و گفت: با بررسی تمامی جوانب در حل کم آبی این شهر و مهار ریز گردها اقداماتی صورت می‌گیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز