خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان، در مراحل نهایی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۲۳۶

استاندار زنجان با اشاره به سلب حق عضویت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان گفت: این مصوبه به شخص مورد نظر ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، شامگاه دیروز شنبه (۲۹فروردین) در اولین نشست مطبوعاتی سال جاری خود در جمع خبرنگاران، با اشاره به شعار سال (دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی) برای سال جاری، اظهار کرد: این شعار انتخاب شده بیانگر نیازمندی کشور به وحدت و انسجام بیشتراز پیش برای مقابله با چالش‌های موجود است.

انصاری، با تاکید بر لزوم اجتناب از اختلافات جزئی و مسائل حاشیه‌ای، گفت: مردم باید در جریان مشکلات و تنگنا‌ها قرار گرفته شوند و دولت هم اولویت‌های مردم را در دستور کار خود قرار دهد تا یکپارچگی و وحدت بیشتری در کشور را شاهد باشیم.

استاندار زنجان، در ادامه سخنان خود، ایجاد رونق و پایداری اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه صادرات غیر نفتی را از نکات برجسته سخنان رئیس جمهور برای سال جاری برشمرد و یادآورشد: دولت برای تحقق این اهداف از پیش برنامه‌هایی را تدوین کرده است.

فعال نگه داشتن واحدهای صنعتی فعال و افزایش ظرفیت آنها

انصاری، با تاکید بر فعال نگه داشتن واحدهای صنعتی موجود و افزایش ظرفیت آنها در صورت امکان، اعطای تسهیلات حمایتی با برنامه‌ریزی و جهت‌گیری مشخص که منجر به ایجاد کسب و کار شود را جزو اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: ارائه برنامه‌هایی برای بهبود فضای کسب و کار و تسهیلات به سرمایه‌گذاری جدید را از برنامه‌های استان در راستای تحقق اهداف اقتصادی دولت است.

وی همچنین در این زمینه اضافه کرد: مسئولان استان، در صدد جذب اعتبارات حوزه اشتغال برنامه‌ریزی شده در سطح کشور هستند.

انصاری، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه برنامه‌های استان زنجان در تامین اعتبارات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی که مشکلات مالی برای ادامه فعالیت دارند، گفت: در سال جاری هم فعالیت این واحد‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های بخش خدمات به عنوان یک حوزه زود بازده برای تحقق اهداف ایجاد اشتغال در دستور کار است.

استفاده از ظرفیت‌های جغرافیایی استان زنجان برای توسعه اقتصادی

استاندار زنجان، در زمینه ایجاد رونق و توسعه اقتصادی از امکان تکمیل برخی از واحدهای صنعتی نیمه تمام استان در صورت کمک مضاعف دولت خبر داد و گفت: کمک به این واحد‌ها و همچنین ارائه تسهیلات و منابع اعتباری با عنوان (تسهیلات خریدار) برای کمک به صادر کنندگان از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای کمک به اقتصاد استان در دستور کار قرار گرفته است.

انصاری، همچنین وضعیت جغرافیایی استان را به لحاظ نزدیکی به مرز‌ها حائز اهمیت دانست و گفت: می‌توان از این مزیت برای صادرات تولیدات استانی و فرآوری و صادرات برخی محصولات دیگر استان‌های کشور استفاده کرد.

جدی بودن بحران کم‌آبی در سطح کشور و استان

استاندار زنجان در این نشست خبری گریزی به وضعیت آب و، وجود بحران آبی را در سطح کشور و استان زد و به بارش‌های سال جدید و خسارت‌های ناشی از آن در سطح استان زنجان کرد و گفت: تا حدی با بارشهای اخیر در استان زنجان این کمبود و بحران آبی برطرف شده و ابراز امیدواری کرد وضعیت آب به حالت عادی برگردد.

تشکیل طرح منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان، در مراحل نهایی خود قرار دارد

مقام عالی دولت در استان از تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان نیز خبر داد و گفت: با تشکیل این سازمان استاندار نقش خودش را در برنامه‌های راهبری، توسعه‌ای و هماهنگی برنامه‌های اقتصادی ایفا خواهد کرد.

استاندار زنجان، با اشاره به طرح تشکیل منطقه ویژه اقتصادی استان، نیز خاطر نشان شد: این طرح در مراحل نهایی خود قرار دارد.

انصاری در این زمینه یادآور شد: نهایی شدن این طرح نیاز به حضور یک شرکت دارای بنیه مالی قوی خارج از استانی است که با چند شرکت بزرگ مالی هم مذاکراتی در این راستا انجام شده است.

سلب حق عضویت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان

استاندار زنجان، در زمینه مصوبات غیر قانونی شورا در شهر زنجان «تعیین حق الجلسه» و نظرات هیئت حل اختلاف و اعتراضات فرمانداری زنجان، که لغو مصوبه را در پی داشت، گفت: نحوه برخورد با این مصوبات مراحل قانونی خود را می‌گذراند، که در مورد دریافت حق‌الجسله اعضای شورای شهر زنجان هم روال قانونی طی و به این شورا ابلاغ شده است.

انصاری با اشاره به سلب حق عضویت، یکی از اعضای شورای اسلامی، شهر زنجان، در این زمینه، اظهار داشت: این مصوبه به شخص مورد نظر نیز ابلاغ شده و در صورت عدم اعتراض وی قابلیت اجرا دارد ولی در صورت اعتراض باید توسط شورای حل اختلاف و یا رده‌های بالای قانونی مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد.

استاندار زنجان، در مورد شرکت عضو سلب شده و حضور وی در جلسات برگزار شده شورای شهر زنجان، گفت: من معتقدم فرد می‌تواند در جلسات شرکت نماید چرا که رای شورای حل اختلاف استان به مانند رای دادگاه بدوی می‌ماند و قابلیت بررسی و حتی تغییر در مراجع بالا‌تر را دارد.

اعتبارات آموزش و پرورش به صورت ملی است

انصاری در پایان سخنان خود، با اشاره به اعتراضات فرهنگیان طی روزهای گذشته، خاطر نشان شد: دولت در چارچوب قوانین موجود این درخواست‌ها را بررسی می‌کند و پیگیری می‌کند، یادآورشد: به نظر می‌رسد پاسخ به این درخواست‌ها باید در سطح ملی پیگیری شود چرا که توزیع اعتبارات آموزش و پرورش استانی نیست.

تهیه و تنظیم: زهرا ملابابائی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز