خبرگزاری کار ایران

درهفته اول تعطیلات نوروزی؛

40 هزار نفر از شهر زیرزمینی نوش آباد بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۴۱۶

مدیرمجموعه شهر زیر زمینی نوش آباد از بازدید بیش ۴۰ هزار نفر گردشگر در هفت روز اول تعطبلات نوروزی از شهر زیر زمینی نوش آباد خبر داد.

«عباس شافعی» درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری ایلنا درآران وبیدگل با اعلام این خبر اظهارداشت: بازدید گردشگران از ابنیه‌های تاریخی و شهر زیر زمینی نوش آباد در هفت روز اول تعطیلات نوروزی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی از بازگشایی بخش جدید شهر زیر زمینی نوش آباد برای بازدید گردشگران درنوروز امسال خبرداد ویاد آوری نمود: نوروز امسال بخشهایی ازطبقه منفی یک شهر زیر زمینی نوش آباد برای یازدید گردشگران بازگشایی شد.

شافعی اصلاح نورپردازیهای شهر زیرزمینی نوش آباد را به منظور کاهش ۶۵ درصدی مصرف انرژی را ازجمله اقدامات نوروز امسال عنوان کرد واظهارداشت: نور‌پردازی مخزن آب انبار ورودی شهر زیر زمینی نوش آباد و ایجاد نگارخانه دائم به منظور به نمایش گذاردن آثار هنرمندان سراسر کشور در طول سال از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی برگزاری نمایشگاه علمی از آثار فرهنگی کاشان جهت بازدید ازجاذبه‌های گردشگری منطقه فرهنگی کاشان بزرگ جهت بازدید مسافران در ۱۳ روزنوروز را از دیگر اقدامات مدیریت شهر زیر زمینی نوش آباد عنوان کرد واظهارداشت: بیش از ۷۰ راهنما با شرکت در دورهای آموزشی برای معرفی ابنیه‌های تاریخی وشهر زیر زمینی نوش آباد آموزشهای لازم را فرا گرفته‌اند.

شهر تاریخی نوش آباد ازتوابع شهرستان آران و بیدگل که در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته ازجمله مناطقی است که به همراه نیاسر و قمصر، بعد از نابودی تمدن سیلک مورد توجه ساکنان آن قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز