خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۲ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۲۸۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان فعال است که با بهره برداری طرح های بیمارستانی استان شاخص تخت های بیمارستانی به میانگین کشوری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: مشارکت مردم در حوزه سلامت تا واگذاری بخشی از خدمات حوزه سلامت به مردم باید بر پایه سلامت خانواده باشد چراکه برنامه های متمرکز بر سلامت خانواده، موفق تر هستند.

وی افزود: طی سه سال گذشته تعداد پروژه‌های عمرانی تکمیل شده در این استان ۷۱ طرح با مساحت ۴۰ هزار و ۶۲۸ متر مربع و اعتبار سه هزار و ۱۸۰میلیارد ریال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۵۰ طرح بهداشتی درمانی با مساحت ۱۶۷ هزار متر مربع برای مردم استان در دست احداث است. 

دلفان ادامه داد: همچنین سه فروند بالگرد امدادی به صورت اجاره ای در استان مستقر شده و آشیانه بالگرد خرم آباد در کنار بیمارستان نیایش در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان نیایش خرم آباد در مساحت ۶۰ هزار مترمربع با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است افزود: سه بیمارستان با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای لرستان در حال اجرا هستند که بیمارستان های کوهدشت ۵۰ و گهر دورود ۲۹ درصد پبشرفت فیزیکی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: بخشی از سلامت جامعه متوجه مشکلات روحی و روانی است که بسیاری از این مشکلات از خانواده نشات می گیرد و مرتبط با خلاهای عاطفی است.

دلفان همچنین با اشاره به اینکه سالانه ۲۴۰ میلیون ریال در حوزه درمان گزش حیوانات در استان هزینه می شود ادامه داد: باید جهت توسعه فرهنگ سلامت، دانش و سواد سلامت را ارتقا دهیم در حالیکه بسیاری افراد از بدیهیات این حوزه اطلاعی ندارند.

وی گفت: در حوزه سلامت جامعه باید به جوانی و شادابی جمعیت توجه کرد که جلب مشارکت مردم برای داشتن جامعه سالم،‌ حمایت سیاست‌گذاران برای ترویج فرهنگ سلامت، همکاری بین‌بخشی و جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر اهداف هفته سلامت در استان است.

دلفان همچنین بر تنوع رژیم غذایی و ورزش افراد جامعه جهت حفظ سلامت تاکید کرد و افزود: مشارکت افراد و از طرفی همکاری بین بخشی جهت تامین سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه سوله بحران، دارو و تجهیزات در حال احداث است اظهار داشت: کمبود پزشکی عمومی و متخصص و در مواردی پرستار، به علت تعرفه پایین و تاخیر در پرداخت ها از چالش های این استان به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان دلیل۷۰ درصد مرگ و میرها در لرستان را بیماری قلب و عروق، تصادفات و سرطان ها عنوان کرد و گفت: سالانه حدود ۵۰ بیمار خارجی در این استان پذیرش می شود و ۴۸ واحد مولدسازی حوزه بهداشت و درمان به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز