خبرگزاری کار ایران

آغاز رژه روز ارتش جمهوری اسلامی در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۰۶۴

میر دریادار دوم جلیل مقدم: مردم هرمزگان پاسدار خلیج فارس و مرزهای کشور هستند

دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت روز ارتش در پهنه سواحل هرمزگان رژه باشکوهی را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی است و به همین مناسبت رژه باشکوه زمینی و دریایی بر کرانه خلیج فارس با حضور یگان‌های مختلف این نیرو و نیر یگان‌های نمونه‌ای از سپاه و فراجا در مرکز هرمزگان در حال برگزاری است.

نمایش تسلیحات و تجهیزات جدید نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در این رژه و نیز حرکت یگان‌های شناوری در ساحل بندرعباس از دیگر برنامه‌های رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان نیز میهمان ویژه این رژه باشکوه هستند.

جانشین ناوگان جنوب نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم رژه باشکوه یگان‌های ارتش در مرکز استان هرمزگان، اظهار کرد: گذری به تاریخ نشان می‌دهد که قبل از انقلاب نیز استحکام ارتش، از جوانان مسلمان و ایرانی این مملکت بوده‌ است و امام راحل با حفظ ارتش به حفظ کیان و عزت کشور کمک بزرگی کرد.

امیر دریادار دوم جلیل مقدم افزود: فتنه‌گران بدنبال انحلال ارتش بودند اما امام ما با دوراندیشی و تیزبینی، این نیروی مردمی را حفظ کرد و اولین ثمرات آن تصمیم الهی را نیز در دفاع مقدس دیدیم.

وی ادامه داد: صدام از آمریکا نیز درخواست تلاش برای انحلال ارتش را برای ضربه زدن آسان تر به کشورمان کرده بود ولی ارتش با ایمان و اراده و با پشتوانه مردم توامست در دفاع مقدس و پس از آن بدرخشد.

تامین منافع ملی مهم‌ترین محور ارتش

جانشین ناوگان جنوب نیروی راهبردی دریایی ارتش به افتخارات اخیر این نیرو در صیانت از ناوگان تجاری کشورمان در آبهای جهانی و ثبت رکوردهای پرشمار در این راه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر تامین منافع ملی و تداوم راه شهدا از اصلی‌ترین و محوری‌ترین اصول ارتش است.

وی از مردم هرمزگان نیز به عنوان پاسداران خلیج فارس و مرزهای کشور یاد کرد و از حمایت آنان در عرصه‌های گوناگون از فرزندان خودشان در نیروهای مسلح قدردانی کرد.

«وعده صادق» مقدمه زوال رژیم کودک کش است

مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز در سالروز گرامیداشت ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همه نظر مایه مباهات است، نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش افتخار کشور هستند. 

وی افزود: در ماه‌ها و سال‌های گذشته ما جلوه هایی از جابجا شدن مرزهای اقتدار ایران اسلامی را با دور زدن آب های بین المللی و حضور در تنگه های مهم جهان، پیشرفت‌های روزانه و کسب دستاوردهای جدید دیدیم که مایه مباهات است. 

قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، جهانی است

استاندار هرمزگان گفت: ترکیبی از قدرت فرماندهی، نیروی انسانی و توان فنی و تجهیزاتی، ارتش و سپاه ایران اسلامی را به قدرتی جهانی تبدیل کرده است، در بعد فرماندهی با درایت و هوشمندی فرمانده کل قوا سبب اقدامات بزرگ و تحولی در نیروهای مسلح شده است. 

وی نیروی انسانی مؤمن و متعهد را دیگر مولفه مهم قدرت دانست و تصریح کرد: همین قدرت در کنار گسترش فناوری و ارتقاء توان دفاعی سبب شده در مواجهه با قدرت‌های جهانی اقدام کنیم. 

استاندار هرمزگان با اشاره به حمله موشکی و پهپادی اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل تاکید کرد: در این عملیات ایران اسلامی صرفا متجاوز را یک تنبیه کوچک کرد و از تمام توان و قدرت خود استفاده نکرد که اگر این کار را انجام می‌داد چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند.

سپاه و ارتش درسی فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی دادند

وی ادامه داد: یکی از مولفه های قدرت ما دراین نبرد، گستره سرزمینی و عمق سرزمینی ما بود، سپاه و ارتش در این نبرد درسی فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی داد و صدای سیلی زده شده به رژیم کودک تا سالها در گوش منطقه غرب آسیا خواهد ماند و همین امر سبب زوال این رژیم منحط خواهد شد. 

گفتنی است در این رژه امکانات، تجهیزات نظامی و تسلیحات و دستاوردهای جدید نیروهای مستقر در هرمزگان از جمله در حوزه تجهیزات بومی موشکی، هوایی، دریایی و زمینی به نمایش در آمد و یگان‌های مختلف رزمی و زرهی نیروهای مسلح از جلوی جایگاه رژه برگزار کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز