خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

فوت 96 نفر در سوانح جاده اى فارس در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۰۳۴

۱۰ درصد فوتى های سوانح جاده هاى کشور در فارس رخ داد

تلفات جاده اى همواره یکى از نگرانى هاى اجتماعى است که بالا بودن این آمار در کشور و به ویژه استان فارس درصد این معضل را دو چندان کرده است.

به گزارش ایلنا، مقایسه تلفات جاده‌اى در کشور با میزان مرگ و میر طبیعى در دیگر کشورها یا فوتى هاى ناشى از حوادث ناگهانى و حملات، نشان دهنده بالا بودن این آمار است.

اگرچه در نوروز امسال نسبت به سال قبل با کاهش تعداد فوتى هاى ناشى از تصادفات جاده اى روبه رو بوده‌ایم اما این آمار در مجموع همچنان بالاست و از مجموع 813 فوتى تصادفات جاده اى در نوروز امسال 96 فوتى و نزدیک به 10 درصد فوتى ها در جاده هاى استان فارس رخ داده است.

 براساس آمار ارائه شده از سوی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور 813 نفر در حوادث جاده‌اى سالجارى جان خود را از دست داده اند که این تعداد در سال گذشته 874 نفر بوده است.

فوت 96 نفر در سوانح جاده اى فارس در ایام نوروز

96 فوتى در سوانح جاده‌اى فارس در نوروز امسال

 آمار مرگ و میرهاى تصادفات جاده‌اى در ایام نوروز درحالى اعلام شد که نتایج نشان مى‌دهد تعداد فوتى هاى چهار سال اخیر روند افزایشى داشته است.

مدیرکل پزشکى قانونى فارس با اشاره به اینکه شاهد کاهش حدود 15 درصدی فوتى هاى ناشى از تصادفات نسبت به سال گذشته بوده ایم، به خبرنگار ایلنا مى‌گوید: در نوروز امسال تعداد فوتى هاى ناشی از سوانح رانندگى در فارس 96 مورد بوده است که این آمار در سال گذشته 113 مورد به ثبت رسیده است.

علیرضا درودچى با اشاره به اینکه تعداد تصادفات برون شهرى و درون شهرى در مجموع نسبت به سال قبل در ایام نوروز کاهش داشته است، عنوان مى کند: در نوروز 1402 فوتى هاى تصادفات درون شهرى 23 مورد و فوتى هاى تصادفات برون شهرى 90 مورد بوده است؛ این آمار در نوروز 1403 در تصادفات درون شهرى به 19 مورد و در تصادفات برون شهرى به 77 مورد رسیده است.

 به گفته درودچى براین اساس تصادفات درون شهرى حدود 17 درصد کاهش و برون شهرى حدود 14 درصد کاهش داشته است.

فوت 96 نفر در سوانح جاده اى فارس در ایام نوروز

قربانیان بالاى تصادفات جاده‌اى فارس

اما افزایش تلفات جاده‌اى و گزارش هاى روزانه از تصادفات نشان مى‌دهد که در ایام غیر از نوروز هم تصادفات جاده اى همچنان تلفات بالایى مى گیرد.

در جاده هاى فارس در هفته گذشته در یک تصادف در محور جهرم به قیروکارزین در حادثه تصادف نیسان با پژو 4 سرنشین فوت و دو نفر مجروح شدند. در همین هفته‌اى که گذشت 26 فروردین ماه نیز تصادف در محور شیراز –سروستان نیز یک فوتى داشت. همچنین بر اثر تصادف زنجیره‌اى در محور جهرم - شیراز یک نفر کشته و 14 نفر مصدوم شدند.

این آمارها در کنار تعداد مصدومینى که دچار جراحات بالا و یا نقص عضو شده‌اند نشان مى دهد که همچنان خطر تصادفات جاده‌اى در محورها بالا است.

نیمى از نقاط نا ایمن و حادثه خیز همچنان پابرجا است

در نوروز امسال استاندار فارس از راه اندازى پویش « چشم به راهیم » در تمام نقاط کشور خبر داده بود.

محمد هادى ایمانیه افزود: علاوه بر نقش عامل انسانى و راه در وقوع حوادث رانندگى در کنار این ها نباید از عامل دیگر یعنى خودرو هاى ناایمن نیز غافل شد و لذا امسال باید در کشور با جدیت مانع تولید و حتى واردات چنین خودرو هایى شد.

به گفته وى معاون اول رئیس جمهور نیز اخیرا به این مسئله اشاره کرده و لزوم عمل شرکت هاى خودروسازى به تعهدات شان در خصوص تولید خودرو هاى ایمن را یادآور شد. لذا باید با جدیت در مقابل تولید خودرو هاى ناایمن بایستیم و دولت هم نباید به هیچ وجه در این خصوص کوتاه بیاید و مجلس هم همراهى کند.

ایمانیه با اشاره به عوامل تصادفات جاده‌اى، بیان کرد: در بحث ایمن سازى راه هاى استان هم اقدامات خوبى انجام شده که امیدواریم امسال با توجه به بودجه و اعتبار نسبتا خوبى که براى رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده و البته هنوز هم نیاز به تقویت بیشتر دارد بتوانیم یک بار و براى همیشه تکلیف نقاط حادثه خیز را روشن کرده و این نقاط را ایمن و رفع کنیم.

استاندار فارس افزود: در طول 2 سال گذشته در استان 50 درصد نقاط حادثه خیز با تامین اعتبار از سوى دولت برطرف شد و کوشیده مى شود تا 50 درصد باقیمانده نیز به سرعت ایمن و رفع شود.

به گزارش ایلنا؛ وضع نگران کننده و گزارش هاى روزانه از سوانح و فوتى هاى تصادفات جاده اى به عنوان یک تهدید جدى محسوب مى شود که با وجود هشدارها براى بالا بودن این آمار اما همچنان روزانه به واسطه جاده هاى ناایمن، خودروهاى بى کیفیت وخطاى انسانى قربانى مى گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز