خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر خبر داد؛

صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۸۰۹

رئیس اداره پارک ملی خشکی-دریایی بوجاق کیاشهر از صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود خبر داد و گفت: این رودخانه نقش بسیار مهمی در زاد و ولد ماهیان دریای خزر دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، احسان باقری پور در حاشیه بازدید فرماندار آستانه اشرفیه از محل مولد گیری ماهیان استخوانی در دهنه رودخانه سپیدرود اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل شیلات استان گیلان برای حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی همه ساله صید ماهیان مولد و بالغ از اسفند ماه شروع و تا فروردین ماه توسط دو پیمانکار معتمد شیلات و با نظارت اداره پارک ملی بوجاق ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون نیز حدود بر ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در سال جاری در این رودخانه صید شده است، افزود: ماهیان مولد صید شده برای تکثیر به مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر استان ارسال می‌شوند.

باقری پور ادامه داد: رودخانه سپیدرود که نقش بسیار مهمی در زادوولد ماهیان دریای خزر از جمله ماهیان استخوانی دارد تحت کنترل و نظارت مأمورین یگان این اداره است و امید می‌رود مهاجرت چشمگیر ماهیان جهت تخم ریزی در این رودخانه همچنان ادامه یابد.

وی از آمادگی مأمورین این اداره برای همکاری با نهادهای ذیربط و احیای رودخانه سفیدرود و فراهم شدن زیستگاه تکثیر طبیعی برای ماهیان استخوانی و طبیعی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز