خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خبر داد؛

افزایش ۳۵۳ درصدی آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۴۴

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ از لحاظ تعداد آتش سوزی در جنگل‌ها ۸۲ درصد و به لحاظ مساحت ۳۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، علی ملکی آهنگران روز دوشنبه بیست و هفتم فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه به دنبال عمومی کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی هستیم، اظهار کرد: مردم اهمیت این موضوع را درک می‌کنند چراکه همگان به جنگل و گونه‌های گیاهی وابسته بوده و آیندگان به آن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه تبلیغات و فرهنگ سازی اصلی ترین رکن حفاظت از منابع طبیعی است، افزود: سال گذشته ۶۷ هزار و ۱۳۱ تماس و گزارش‌های مردمی با شماره تماس‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ حاصل شد که در این راستا ۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضایی تشکیل شده است.

ملکی آهنگران با بیان اینکه با متخلفان بدون اغماض به صورت قانونی برخورد خواهد شد، ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضایی معارضین به منابع طبیعی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی و در این راستا پنج هزار و ۸۳۷ مجرم و زمین‌خوار دستگیر شده‌اند.

وی یادآور شد: پنج هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمان، معارضان و زمین‌خواران دستگیر و سه هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو و یک هزار و ۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درختان توقیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور بیان کرد: ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی خلع‌ ید و به بیت‌المال بازگردانده و هشت هزار و ۷۰۲ هکتار از اراضی ملی پیگیری و رفع تصرف شده و تعداد یک هزار و ۷۰۴ فقره به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار حریق در عرصه‌های منابع طبیعی اتفاق افتاده است.

وی گفت: ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده با مساحت ۴۵ هزار و ۳۱۸ هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده که ۴۲ نفر از نیروهای حفاظتی و پنج نفر از نیروهای مردمی در راستای حفاظت و پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی مجروح شده‌اند.

ملکی آهنگران افزود: در راستای مقابله با قاچاق چوب ۶ هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و در این راستا ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب و ۶ هزار و ۶۵۶ مترمکعب چوب کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور ادامه داد: ۵۰۲ پرونده در راستای کوره ذغال غیرمجاز تشکیل و یک هزار و ۲۴ باب کوره ذغال تخریب و جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۸۲۶ پرونده چرای دام غیرمجاز در خصوص ۸۵۵ هزار و ۱۶۵ راس واحد دامی تشکیل و سه هزار و ۷۷۷ پرونده در راستای موضوع ماده ۴۲ قطع درخت تشکیل شده است.

ملکی آهنگران اضافه کرد: از مجموع ۶ هزار و ۱۲۱ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل شده ماده ۴۸ شامل کشفیات قاچاق چوب، زغال و محصولات جنگلی منابع طبیعی کشور، تعداد چهار هزار و ۹۶ فقره مربوط به استان‌های شمالی کشور بوده که معادل ۶۷ درصد پرونده‌های تخلفاتی است.

وی ادامه داد: از مجموع پنج هزار و ۸۳۷ نفر دستگیر شده منابع طبیعی تعداد چهار هزار و ۲۱۲ نفر در خصوص ماده ۴۸ دستگیر شده‌اند که معادل ۷۲ درصد است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور افزود: اکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر همیار طبیعت در سراسر کشور وجود دارد که در زمینه مشارکت مردمی کافی نبوده و باید همیار طبیعت افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز