خبرگزاری کار ایران

توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در آبهای قشم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۹۳

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: یک فروند لنج صیادی متخلف به همراه ادوات صید غیرمجاز درپی گشت یگان حفاظت منابع آبزیان، در فصل ممنوعیت صید حلوا سفید در آبهای قشم توقیف شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،  سرهنگ مسعود احسانی با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هرنوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

احسانی تصریح کرد: این میزان توقیفات پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم در منطقه باسعیدو صورت گرفت.

وی افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام که در این عملیات یک فروندلنج غیر مجاز متخلف و یک دستگاه تور پرساین غیرمجاز حلواسفید به همراه تور مربوطه در محدوده باسعیدو به همراه ۱۵۰ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات و ۱۱ نفر متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده و ارسال به مرجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: همچنین اکیپ گشت دریایی این پایگاه به حوزه استحفاضی شهرستان قشم اعزام که طی گشت زنی در منطقه های خورگوران، کانی، دوستکوه و خوریات خمیر که در عملیات مذکور دو جفته تخته ترال به همراه دو دستگاه تور ترال، ۱۴۶ طاقه تور منو فلامنت و ۵۵۰ متر طناب توقیف و به پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان قشم جهت سیر مراحل قانونی دلالت داده شد.

سرهنگ مسعود احسانی تصریح کرد: همه توقیفات ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات جهت تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده‌اند.

وی ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز