خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۹۰

پزشک متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) درگز گفت: مسمومیت اطفال با مواد مخدر که معمولا به صورت مصرف تصادفی کودکان رخ می‌دهد، در حال افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از مشهد، سمیه دادبه در این باره اظهار کرد: در حال حاضر روزانه چهار کودک بواسطه مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری می شوند که با بررسی آمار ثبت مسمومیت ها نشان از افزایش شمار مسمومیت ها در ۲ سال گذشته دارد.

وی بدون اشاره به میزان افزایش بستری این کودکان ادامه داد: البته این موارد مربوط به کودکان بدحالی است که والدین به ناچار به مرکز درمانی منتقل می کنند و قطعا شمار مسمومیت های سبک کودکان با مواد مخدر بیشتر از این تعداد است و معمولا با روش های خانگی این نوع مسمومیت ها درمان می شود.

این متخصص اطفال آخرین مورد فوت کودکان از مسمومیت با مواد مخدر را مربوط به پائیز پارسال عنوان کرد و گفت: عامل اصلی این نوع مسمومیت های گاها مرگبار، کنجکاوی کودکان و یافتن مواد مخدر موجود در منزل و از طرفی کوتاهی والدین در پنهان نکردن این مواد و در دسترس بودن این مواد مسمومیت زا است.

دادبه اظهار کرد: البته گاهی برخی خانواده ها به دلیل عدم آگاهی از مواد مخدر برای تسکین درد کودکان استفاده می کنند که گاهی همین اقدام غلط منجر به مسمومیت کودکان می شود.

وی به ناآگاهی برخی خانواده های درگزی که خود مصرف کننده مواد مخدر هستند نیز اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف به دلیل بی اطلاعی شاهد بوده‌ام پدر یک خانواده از شربت متادون برای درمان کودک ۱۹ ماهه خود استفاده کرده است که جای تاسف بسیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز