خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان خبر داد؛

بازنشستگی بیش از 1700 کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۲۳

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی اجماعی لرستان از بازنشستگی بیش از موعد یک هزار و 747 نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان استان در سال 1402 خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو کمیته بدوی و تجدید نظر به درخواست ها و پرونده های کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان آور رسیدگی می کنند، اظهار کرد: در سال 1402 به 2 هزار و 144 درخواست در کمیته بدوی و 353 درخواست در کمیته تجدید نظر در قالب 78 جلسه رسیدگی شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اجماعی لرستان به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پس از رسیدگی درخواست های مذکور در این دو کمیته در سال 1402 تعداد یک هزار و 590 درخواست در کمیته بدوی و 157 درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه کارفرمایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط می‌باشند، تصریح کرد: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

ناصری نیا ادامه داد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اجماعی لرستان با بیان اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: کارگران می توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز