خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

طرح عفاف و حجاب در استان قزوین اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۷۹۲

دادستان قزوین گفت: طرح عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور در استان اجرا و از ناهنجاری های اخلاقی در استان با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین رجبی در ‌جلسه عفاف و حجاب که در دادگستری برگزار شد گفت: طرح عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور در استان شروع شده و از ناهنجاری های اخلاقی را در استان پیگیری خواهیم کرد که در این طرح  ۱۷۰ نفر نیرو در قالب ده تیم در حوزه عفاف و حجاب آموزش دیده اند که آن را عملیاتی می‌کنند.

استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: به منظور مقابله با بی‌حجابی باید روشنگری انجام شود و کنترل این موضوع مثبت باشد تا فضای حاشیه ایجاد نشود.

اعلایی تصریح کرد: باید گروه‌های مرجع را به میدان آورد تا با کمک آنها بتوانیم نتیجه مثبت بگیریم و جریان ذهنی اجتماعی را برای مقابله با ناهنجاری بی حجابی و عفاف آماده کنیم و نشان دهیم بی حجابی جنبه حقوقی در جامعه دارد و بر این اساس باید عموم مردم مخصوصا جامعه مذهبی به این حوزه ورود کند تا این موضوع از سوی همگان جدی گرفته شود.

در ادامه علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مقابله با ناهنجاری حجاب باید در استان حل و فصل شود.

شعبانی تصریح کرد: در جامعه اگر همه ما به وظایف خود عمل کنیم ناهنجاری ایجاد نمی‌شود و انسجام دستگاه ها ظرفیت عملکرد را در حوزه مقابله با ناهنجاری ها افزایش می دهد.

وی اظهارداشت: باید نقش نیروهای ‌مردمی را در حوزه عفاف و حجاب پر رنگ کرد تا نتیجه بهتری گرفت و اگر مسئولان پای کار باشند و هر دستگاه، حوزه زیرمجموعه خود را نظارت و امر به معروف کند می توانیم شرایط را بهبود بخشیم.

سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان هم در این نشست گفت: وظیفه نیروی انتظامی مقابله با ناهنجاری عفاف و حجاب است و ۸ تیم ثابت در شهرستان قزوین در حوزه عفاف و حجاب فعال شده اند.

این مسئول ارشد انتظامی استان بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب اجتماعی است، اما مسئولیت آن به نیروی انتظامی باز می‌گردد، اما بایستی در استان با شیوه های جدید با ناهنجاری عفاف و حجاب مقابله کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یادآورشد: در سال گذشته  ۸۲ هزار مورد نظارت بر خودروها در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفت و تعدادی از خودروها در این زمینه توقیف شدند.

سردار ابراهیمی گفت: اگر خودرویی به دلیل عفاف و حجاب توقیف شود، از ۱۵ روز تا یک ماه در پارکینگ خواهد بود و اجازه نقل و انتقال آن را هم نمی دهیم.

وی افزود: بیش از صدها پرونده برای هنجارشکنان عفاف و حجاب در فضای مجازی تشکیل شده و چندین نفر نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز