خبرگزاری کار ایران

بارش برف و تندباد در بویین میاندشت و کاشان

وارد شدن خسارات سنگین به باغ‌های بویین میاندشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۴۲۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش برف و وزش تندباد خسارت‌های زیادی به باغ‌های شهرستان‌های بویین میاندشت و کاشان وارد کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور شیشه فروش افزود: علت بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در غرب و شمال استان نفوذ جریان‌ها و موج همرفتی به این مناطق بود که موجب بارش باران و برف و کاهش دما در بیشتر شهرستان‌های غربی و شمالی استان شد.

وی ادامه داد: در این مدت ارتفاع برف در برخی مناطق بویین میاندشت به ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر رسید و میزان بارش در این شهرستان حدود ۴۰ میلیمتر بود.

وی تصریح کرد: میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان خوانسار ۳۹ میلیمتر، سمیرم ۶ میلیمتر، فریدون شهر ۲۵ میلیمتر، گلپلیگان ۲۴ میلیمتر، اسلام آباد موگویی (پشت کوه فریدن) افزون بر ۳۰ میلیمتر و در داران ۲۰ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌ برف در بویین میاندشت موجب خسارت به بیش از ۲۵ هکتار از مزارع و باغات این منطقه شده و تنه تعداد زیادی از درختان زردآلو و گردو این منطقه در اثر بارش‌ها شکسته است؛ به بخش زیادی از باغات، محصولات کشاورزی و درختان این منطقه آسیب جدی وارد شده است و تیم های ارزیابی خسارات به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی افزود: در فریدونشهر نیز شاهد بروز خسارات به باغات بودیم و بر اساس اعلام عوامل امدادی بیشتر باغ‌های خسارت دیده در فریدون‌شهر شامل زردآلو، بادام، گردو و سیب هستند.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود نفوذ جریان ها و موج همرفتی تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه داشته باشند و اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرده در دوشنبه هفته آینده نیز دوباره بارش خواهیم داشت و مناطق شرقی نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: روز گذشته به علت وزش تندباد در شمال استان که براثر آن سرعت وزش باد در شهرستان کاشان به ۸۰ کیلومتر رسید و با و رعد و برق همراه بود تعداد زیادی از باغات آسیب دیدند که تیم‌های ارزیابی خسارات به این منطقه نیز اعزام شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز