خبرگزاری کار ایران

مواج شدن خلیج فارس طی روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۳۳۱

کارشناس پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت باد در مناطق دریایی استان و جزایر خلیج‌فارس طی روز جاری به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، مجتبی حمزه‌نژاد روز شنبه، با اشاره به اینکه طی روز جاری در مناطق دریایی استان وزش باد نسبت شدید جنوب غربی – شمال غربی پدیده شاخص خواهد بود، افزود: در پاره‌ای نقاط ساحلی استان افزایش سرعت باد همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات استان وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

شرایط نامساعد دریایی

 

وی بیان کرد: دریا از ساعات ظهر (شنبه) نسبت مواج خواهد بود و توصیه می‌شود با توجه به شرایط نامساعد دریایی از رفت و آمد شناورهای سبک خودداری شده و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان انجام شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: بعد از ظهر روز دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) نیز با نزدیکی یک سامانه بارشی قوی، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل ملاحظه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های رگباری قابل توجه خواهد بود و خطر سیلاب موقتی در محدوده نقاط استان محتمل است.

وی یادآور شد: طی این مدت وزش باد شدید در مناطق دریایی استان سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز