خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر غرب هرمزگان خبر داد؛

ترانزیت ۱۸۲ هزار خودرو به کشورهای آسیای میانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۲۵۹

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: سال گذشته (1402) بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد ۱۲ ماهه بنادر و دریانوردی غرب استان در سال ۱۴۰۲ اظهارداشت: در مجموع ۱۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۷۴ تن با افزایش پنج درصدی انواع کالا در بنادر غرب استان تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان پنج میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۲ تن به فرآورده‌های نفتی و ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۰۲ تن با ۱۰ درصد افزایش به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشت.

افزایش ۲۸ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی

مدیر بنادر غرب هرمزگان، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را ۴۳۶ هزارو سه تن اعلام کرد که افزایش ۲۸ درصدی را به دنبال داشته و بنادر غرب استان هرمزگان توانست در ابن بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران رتبه سوم را کسب کند.

افزایش ۱۶ درصدی ترانزیت خودرو

سالاری با بیان اینکه این بندر به عنوان قلب  ترانزیت خودرو در کشور محسوب می‌شود، افزود: سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

صادرات بیش از ۶.۵ میلیون تن کالا

وی میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی از  این بنادر در یکساله ۱۴۰۲ را ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد که سه میلیون و  ۳۸۸ هزار و ۳۵ تن آن با هشت درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و سه میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۵۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

گفتنی است؛ بندرلنگه بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکترین فاصله بنادر کشور به بنادر امارات، رتبه نخست تردد شناورها با بیش از ۳۶هزار تردد دریایی و رتبه اول ترابری مسافر بین‌المللی دریایی با بیش از ۲۰ هزار جابجایی مسافر بین بندر لنگه و کشور امارات را در بین بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز