خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

واحد ازن زنی به زودی راه اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۰۱۷

استاندار همدان با اعلام اینکه استاندارد بین‌المللی آرسنیک ۱۰ است که در آب همدان غالبا با صفر عرضه می‌شود گفت: آب همدان سالم و بهداشتی است، با این وجود با توجه وزیر نیرو به این مسئله، برای افزایش کیفیت آب واحد ازن‌زنی به زودی راه‌اندازی شود.

به گزارش ایلنای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در جریان بازدید از تصفیه‌خانه شیخی‌جان با اشاره به اینکه پروژه‌ای که در طول 17 سال 32 درصد پیشرفت داشت، در دولت مردمی و با دستور اکید رئیس جمهور و حضور جهادی و انقلابی وزیر نیرو در مدت کمی اجرایی و مشکل انتقال آب حل شد، افزود:‌در اجرای پروژه انتقال آب به همدان اعتبارات خوبی تزریق شد که در کشور بی‌نظیر بود.

وی با این توضیح که بیش از هزار و 700 میلیارد تومان برای این پروژه تاکنون تزریق شده است، گفت: در کمتر از 6 ماه کار انتقال آب از تالوار به همدان انجام شد و در مدت کمتر از یک سال کار بزرگ تصفیه‌خانه نیز اجرایی شد.

استاندار همدان درباه وضعیت طعم و بوی آب نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ذائقه مردم همدان به آب سد اکباتان عادت کرده است، همین موضوع سبب شد در طعم آب تغییراتی احساس شود، با این وجود بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی، وزارت نیرو و مجموعه‌های داخلی استان حکایت از سلامت آب دارد.

وی با اعلام اینکه استاندارد بین‌المللی آرسنیک 10 است که در آب همدان غالبا با صفر عرضه می‌شود، ادامه داد: به گفته سازمان‌های ذی‌صلاح آب همدان سالم و بهداشتی است با این وجود با توجه وزیر محترم نیرو به این مسئله، برای افزایش کیفیت آب واحد ازن‌زنی به زودی راه‌اندازی شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه آقای محرابیان پیش از ماه مبارک رمضان می‌خواستند به همدان سفر کنند و به این تصفیه‌خانه بیایند و از نزدیک شاهد اقدامات آن باشند افزود: وزیر نیرو صبح امروز در اینجا حضور یافتند.

وی بیان کرد: دولت مردمی ایران قوی در تمام عرصه‌ها پروژه‌های نیمه تمام سالهای گذشته را اجرایی می‌کند که در حوزه وزارت نیرو نیز احتمالا این ششمین پروژه باشد.

استاندار همدان یادآور شد: در خوزستان، کردستان، ارومیه، تبریز، همدان و ... پروژه‌های بزرگ آبرسانی با تلاش ویژه وزیر نیرو اجرایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز