خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد؛

کاهش ۶ متر سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۹۹۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: متوسط افت کسری مخازن زیر زمینی استان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، شش متر مکعب و ۴۰ سانتی متر مکعب است.

به گزارش ایلنا، داریوش حسن‌نژاد امروز جمعه در ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره  حجم روان آب‌های استان که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: ۸ میلیارد متر مکعب از این رواناب  در لرستان تولید می‌شود، ۴ و نیم میلیارد مترمکعب رواناب‌ها هم از استان‌های همجوار وارد  استان می‌شود.

وی متوسط افت کسری مخازن زیر زمینی استان در سال  ۱۴۰۱_۱۴۰۲ را ۶ متر مکعب و ۴۰ سانتی متر مکعب عنوان کرد و افزود: بیشترین افت سطح آب زیرزمینی لرستان  مربوط به  کوهدشت، ازنا و الیگودرز با ۲۱ متر و ۵۰ سانتیمتر و ۹ متر و ۴۰ سانتیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان به حجم ذخیره سدهای لرستان اشاره کرد و گفت: ۸۸ میلیون مترمکعب حجم آب مخزن شش سد  لرستان است که این میزان نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است‌

حسن نژاد با اشاره به اینکه  ۴۲ درصد از حجم مخازن سدهای استان در حال حاضر پر است، بیان کرد: سدهای لرستان به‌جز دو سد مروک و ایوشان ذخیرۀ آب لازم را ندارد.

وی با اشاره به آبگیری سد کمندان و خواجه‌امیر در سال گذشته، گفت: ۱۲ میلیون مترمکعب هم‌اکنون در پشت سد کمندان ذخیره است.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه مجوز مادۀ ۲۳ سد معشوره صادر شده‌ است و اعتبارات خوبی امسال به این سد اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: فرازبند سد معشوره احداث شده‌ است و پروژه هم در حال حاضر فعال است و قطعا عملیات اجرایی  سد امسال با شتاب بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز