خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

مدارس فرسوده گلستان در انتظار مقاوم‌ سازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۶۵۳

تجهیز زیر ساخت‌ها و بهسازی مدارس استان در اولویت باشد

سالها است که طرح بازسازی و مقاوم سازی مدارس تخریبی در گلستان شروع شده ولی هنوز بسیاری از مدارس استان فرسوده است و دانش آموزان در کلاس های تخریبی درس می خوانند که نیاز به مقاوم سازی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، در استان گلستان سه هزار مدرسه وجود دارد و  از طرفی آمارها نشان می دهد که حدود ۵۰ درصد فضاهای آموزشی غیردولتی گلستان فاقد استحکام هستند. همچنین گلستان در بین ۱۰ استان محروم کشور جزو محرومترین استانها بوده و نیازمند همراهی بیشتر خیران و یاری آنان است.

در شهر گرگان مرکز استان گلستان هم کمبود شدید مدرسه وجود دارد و وضعیت کمبود فضای آموزشی در گرگان بسیار نگران کننده است. به گفته مسئولین آموزش وپرورش مدارس خطرآفرین که شرایط حضور دانش‌آموزان را نداشته باشند تعطیل می‌شوند.

مکان آموزشی مناسب تأثیر زیادی در پیشبرد اهداف آموزشی دارد و عدالت آموزشی همواره یکی از الزامات تعلیم و تربیت بوده است.

متاسفانه برخی از دانش‌آموزان به ویژه مناطق محروم استان در فضای نامطلوب آموزشی مجبور به ترک تحصیل شده اند و لازم است مسئولان استان و خیران مدرسه ساز برای ساخت مدراس جدید اقدام جدی کنند.

مدیر کل نوسازی مدارس گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهارکرد: تجهیز زیر ساخت‌ها و بهسازی مدارس گلستان از اولویت ما است که طی دو سال اخیر اقدمات خوبی در حوزه نوسازی و بازسازی صورت گرفته است.با اقدامات صورت گرفته ۵۰ فضای آموزشی در سال گذشته تجهیز و تحویل دانش آموزان خواهد شد.

وحید فراهی بیان کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در طرح شهید عجمیان شاداب‌ سازی و بهسازی شد. همچنین طی دو سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی هنرستانی و گرمایشی در سطح استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: در سالجاری پیگیر تکمیل سند توسعه و شناسایی نقاط هدف هستیم وتلاش می کنیم عدالت آموزشی برقرار شود.تلاش خواهیم کرد که در سالجاری کلاس های کانکسی مدارس جمع آوری ومدارس نیمه تمام تکمیل شوند.

وی افزود: درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد مدارس گلستان با مشارکت خیرین مدرسه ساز تکمیل می شوند و با اینکه خدمات بسیار خوبی صورت گرفته ولی هنوز هم از نظر فضاهای فیزیکی دچار کمبود هستیم.

وی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان کمک توسط خیرین جمع آوری شده و در سال گذشته ۵۰ پروژه آموزشی در گلستان به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: گلستان ۴۱۸ هزار دانش آموز دارد و سرانه دانش آموزی استان ۴.۸ متر مربع است و ۶۵ هزار مترمربع فضای آموزشی در سفر سال گذشته رئیس جمهور به گلستان افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز