خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد؛

صدور هشدار هواشناسی/ باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۵۱۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور همزمان 2 هشدار سطح نارنجی و سطح زرد هواشناسی و دریایی در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهرداد حسن زاده  در این باره گفت: پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه های هواشناسی،وزرش باد نسبتا شدید شمال غربی تا جنوب غربی و مواج شدن دریا را پیش رو خواهیم داشت.

حسن زاده به هشدار شماره 4 سطح زرد اشاره کرد و افزود: وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و جنوب غربی از  بعدازظهر دیروز سه شنبه ۲۱ فروردین شروع و تا اواخر وقت یکشنه ۲۶ فروردین با سرعت نزدیک به 40 کلیومتر بر ساعت (در محدوده  24 نات) ادامه خواهد داشت که افزایش موج تا 150سانتی متر (5پا) را در پی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تأکید به رعایت ایمنی در ترددهای دریایی، بیان داشت: لازم است گردشگران از فعالیت‌های تفریحی در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق گردشگری قشم، هرمز، لارک، هنگام و جزیره کیش خودداری کنند و صیادان با توجه ‌به احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی مراقبت‌های ویژه را بعمل آوردند.

حسن زاده درباره هشدار سطح 2 نارنجی دریایی هم اظهار داشت: از بعدازظهر  فردا پنج‌شنبه ۲۳فروردین تا اوایل وقت یکشنبه  وزش باد شدیدتر و ارتفاع موج تا نزدیک 200 سانتیمتر نزدیک (7پا) در خلیج فارس تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

وی توصیه کرد دستگاه های امداد رسان در مناطق دریایی‌ استان آمادگی لازم داشته و در مناطق دریایی و ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود و همچنان از تردد شناورهای سبک  و فعالیت تفریحی خودداری همچنین تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز