خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز خبر داد؛

کاهش ۵ درصدی تراز آب سد کرج در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۱۳۱

لزوم صرفه جویی آب بیش از گذشته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز از کاهش ۵ درصدی تراز ذخیره آبی سد کرج در فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال باید بیش از گذشته در مصرف آب صرفه جویی کنیم که دچار تنش آبی نباشیم.

به گزارش ایلنا از البرز، داود نجفیان با اشاره به تراز منفی سد کرج، اظهار داشت: طبق آخرین بررسی در روز ۱۹ فروردین ماه جاری ۲۹ درصد ظرفیت ۱۸۰ میلیون متر مکعبی سد کرج از آب پر بود که سال گذشته در این بازه زمانی ۳۳ درصد ظرفیت سد آب بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: میزان ذخیره آبی سد طالقان در روز نوزدهم فروردین ماه ۴۵ درصد برآورد شد که سه درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. کل ظرفیت سد طالقان ۴۲۰ میلیون متر مکعب است این در حالی است که امسال ذخیره برفی در ارتفاعات استان البرز نسبت به سال گذشته خیلی کمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: این امر نشان می دهد که وضعیت سد های استان مناسب نیست هر چند در مجموع میزان بارش های سال آبی جاری نسبت به سال قبل پنج درصد بیشتر است اما نسبت به بلند مدت ۱۷ درصد عقب هستیم و هنوز مشکل داریم.

نجفیان تاکید کرد: امسال باید بیش از سال های گذشته در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم تا بتوانیم تنش آبی را مدیریت کنیم.

وی گفت : امیدواریم در ۲ ماه آینده شاهد بارش های مناسبی در سطح استان البرز باشیم تا بتوان میزان ذخایر آبی را افزایش داد.

نجفیان یادآور شد: طرح های تغذیه مصنوعی آب استان البرز برای جمع آوری سیلاب ها آماده سازی شده تا از این طریق سفره های زیر زمینی تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز