خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان:

تولید 10 هزار تن ماهیان پرورشی در استان مرکزی هدف‌گذاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۲۷۸

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه تولید 10 هزار تن ماهیان پرورشی در این استان در سال جاری هدف‌گذاری شد، گفت: در سال 1402 حدود 8000 تن انواع آبزیان پرورشی در استان تولید شد که این میزان تولید نسبت به عملکرد تولید در سال 1401 حدود 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، حسن اکبری به موضوع ورود مردم به فعالیت‌های آبزی‌پروری اشاره کرده و افزود: با توجه به هدف‌گذاری سال جاری در بخش تولید ماهیان پرورشی راهبردهایی برای ورود مردم به بخش آبزی‌پروری استان مشخص شده است.

وی ادامه داد: پیگیری تسهیل روند صدور مجوزها در بخش آبزی‌پروری به‌خصوص رفع موانع دستورالعمل‌های دامپزشکی و تعدیل جرائم در بخش مجوزهای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و پرورش آبزیان در استخرهای 2 منظوره از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای افزایش مشارکت مردم است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته چندین جلسه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان و اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی با هدف احصاء موانع توسعه آبزی‌پروری برگزار شد.

اکبری تصریح کرد: تأمین تسهیلات بانکی برای اجرایی شدن طرح‌های آبزی‌پروری، رسوخ دانش به فعالیت‌های در حال انجام آبزی‌پروری به منظور رسیدن به حداکثر تولید در واحدهای موجود و لزوم همکاری برخی از دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت نیرو برای ایجاد زمینه مشارکت مردمی مورد توجه قرار دارد.

وی بیان داشت: تأمین به موقع نهاده‌ها برای تولید خوراک آبزیان و ایجاد سازوکار مناسب جهت در اختیار قراردادن خوراک آبزیان به واحدهای بدون پروانه نیز از دیگر الزامات تحقق اهداف سال جاری است و سرپیچی از این مصوبات نه تنها جرم بوده بلکه باعث از بین رفتن ظرفیت‌های تولید در استان خواهد شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: کاهش زمان صدور مجوزها و تمکین دستگاه‌های متولی از قوانین موجود به خصوص قوانین مربوط به تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بسیار لازم و ضروری است.

اکبری به قوانین حوزه آبزی‌پروری اشاره کرده و ابراز داشت: مواردی از جمله نحوه استعلام گرفتن و مدت زمان صدور مجوز در قوانین به صراحت مشخص شده و در این راستا لازم و ضروری است تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز از این قوانین تمکین کنند.

وی بر لزوم تکریم ارباب رجوع در قالب قوانین صیانت از حقوق شهروندی تأکید داشته و اضافه کرد: برخورد مناسب باعث ایجاد انگیزه مردم برای ورود به تولید می‌شود و این موضوع می‌تواند نقش بسزایی را درجهت افزایش مشارکت مردم برای تحقق اهداف این حوزه داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز