خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان اعلام کرد؛

افزایش ۲۰ درصدی جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۷۵۲

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از همدان، مهرداد آهکی از جابه‌جایی بیش از سه میلیون و ۴۲۸ هزار مسافر درون و برون استانی با وسیله نقلیه عمومی در استان خبر داد و اظهار کرد: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزون بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۸۷ هزار و ۱۸۴ مورد سفر جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

آهکی با اشاره به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودروهای عمومی گفت: علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار، استفاده از این خودروها به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می‌کند.

وی افزود: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها، هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره‌کل برشمرد و گفت: به منظور ارتقاء ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی با همکاری پلیس‌راه استان به طور مستمر در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان همچنین به فعالیت ۲۱۲۰ راننده اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان اشاره و مطرح کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت زیرنظر این اداره‌کل هستند.

وی یادآور شد: مسافران می‌توانند هر گونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل‌ونقل مسافر بین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره‌کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز