خبرگزاری کار ایران

آغاز بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۸۳۲

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان وعشایر آذربایجان‌ غربی گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر رایگان بیمه می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سیروس محمودیان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: مشمولین دارای شرایط که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد باشد، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق در سراسر استان و یا سایت صندوق به آدرس http://roostaa.ir (بخش ثبت‌نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی افزود: پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور، استعلام تأیید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها و تخصیص بودجه، ثبت‌نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

محمودیان، با بیان اینکه مادران مشمول این طرح باید دارای سه فرزند در قید حیات باشند، تصریح کرد: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ادامه داد: سطح درآمدی مشمولین، سطح یک درآمدی خواهد بود و تمام حق بیمه اعم از سهم بیمه شده و دولت در سطح یک درآمدی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: مادران مشمول این طرح، همانند یک فرد شاغل بازنشسته می‌شوند و از مستمری بازنشستگی و در صورت عدم امکان کار، مستمری کارافتادگی بهره‌مند خواهند شد.

محمودیان در خاتمه، با اعلام اینکه در صورت فوت بیمه‌شدگان طرح، بازماندگانش از حقوق و مستمری بازماندگان بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی مادران روستایی ارتباطی با همسر ندارد و حتی اگر همسر شاغل باشد، مادر غیرشاغل می‌تواند تحت پوشش صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته و از خدمات صندوق بهره‌مند شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز