خبرگزاری کار ایران

قرارگاه نوروزی پلیس فارس افتتاح شد؛

استفاده از پهبادها برای کنترل حوادث جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۳۰۶

پلیس حافظ امنیت خانه‌های مسافران نوروزی است

قرارگاه نوروزی پلیس فارس صبح امروز در جلو مجتمع فرهنگی رفاهی طلائیه شیراز به منظور ایجاد امنیت و آرامش برای میهمانان نوروزی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، قرارگاه نوروزی پلیس فارس که با هدف حفظ و ارتقاء امنیت مسافران نوروزی راه‌اندازی شده است تا پایان روز طبیعت دایر و فعال است.

 پلیس حافظ امنیت خانه‌های مسافران نوروزی است

استاندار فارس اقدامات پلیس در سالی که گذشت را خوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه انتظامی این استان همواره 24 ساعته در خدمت امنیت، آسایش، رفاه و نشاط مردم بوده و هستند که واقعا جای تقدیر دارد.

 محمدهادی ایمانیه، بیان کرد: یاد شهدای فراجا استان فارس که در سال جاری به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در طول سالی که گذشت از همه زحمات پلیس استان فارس صمیمانه تشکر می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم کارکنان و خانواده محترمشان را بیمه کند که سلامت باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه امسال قرارگاه نوروزی پر رنگ تر از سال گذشته در ورودی شهر شیراز برقرار شده است، تصریح کرد: قرارگاه مذکور در ایام نوروز برای کسانی که وارد شهر می‌شوند خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه می‌دهد.

ایمانیه خاطر نشان کرد: ساکنین و شهروندان عزیز شیرازی که قصد مسافرت دارند با خیال راحت بدانند که پلیس حافظ امنیت خانه‌های آنان است.

این مقام ارشد استان ادامه داد: توصیه من به خانواده‌های عزیز به خصوص کسانی که جوانانی دارند که به مسافرت می‌رود این است که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی عنوان داشت: واقعا فاجعه است در این ایام که پر از نشاط و شادی است برای خانواده‌ای خدایی نخواسته حادثه تصادف رخ بدهد؛ لذا از شهروندان خواهش می‌کنیم با صبر و حوصله رانندگی کنند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

استاندار فارس گفت: قسمتی از زندگی انسان‌ها همان چند ساعتی است که در سفر هستند؛ چه بهتر که در آن زمان با آرامش طی کنند و عجله نکنند که دچار حادثه شوند و خدایی نکرده پشیمانی به بار بیاورد.

ایمانیه با بیان اینکه حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود، گفت: برای مسافران نوروزی و کسانی که کمتر از 10 روز اقامت دارند در داخل پارک‌ها و محیط‌های گردشگری، مکان‌هایی به صورت محصور پیش‌بینی شده است.

هدف همه در ایام نوروز کاهش تصادفات و حادثه است

رئیس کل دادگستری استان نیز گفت: در ایام نوروز سال 1403، هدف همه ما این است که تصادفات و حادثه را کم کنیم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، اظهار کرد: اگر شما بتوانید در ایام نوروز امسال جان یک انسان را هم نجات بدهید واقعا کار بزرگی انجام داده‌اید. 

وی افزود:  تلاش مضاعف شما باعث شود آمار تصادفات امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش قابل توجهی پیدا کند و ما آمادگی کامل داریم که با مجموعه انتظامی همکاری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ان‌شاالله پر قدرت کار خود را شروع کنید و خداوند هم برکت به کار شما می‌دهد، تصریح کرد: اگر در ایام نوروز یک جوان کمتر کشته شود و یا یک خانواده کمتر عزادار شود، تلاش‌های شما عزیزان ضمن خرسندی جامعه باعث رضایت خداوند متعال نیز می‌گردد.

موسوی با اشاره به اینکه حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود، تصریح کرد: ما با میهمانان بد اخلاقی نمی‌کنیم و از طرف دیگر حرمت ماه مبارک رمضان بالاتر از هر چیزی است و کسانی که به صورت سهوی روزه خواری می‌کنند با تذکر مشکل بر طرف خواهد شد و اگر عمدی در کار باشد برابر قانون با وی برخورد خواهد شد. 

 استفاده از پهبادها برای کنترل حوادث جاده‌ای

 فرمانده انتظامی استان گفت: پلیس در ایام نوروز برای امنیت مردم از تمام توان خود استفاده کرده است تا شهروندان با خیالی آسوده روزهایی شاد را سپری کنند و شاهد کاهش تصادفات نیز باشیم.

سردار رهام‌بخش حبیبی با بیان اینکه آب و هوای استان فارس باعث می‌شود که مسافران نوروزی زیادی به شهر شیراز سفر کنند، گفت: امیدواریم رانندگان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن و خوش را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.

وی از همه شهروندان خوب استان فارس به دلیل همکاری با پلیس در سالی که گذشت، ادامه داد: زمانی که شب‌ها همه شهروندان خواب بودند خیلی از همکاران ما بدون استراحت در حال خدمت رسانی به مردم بودند که خدایی ناکرده هیچ خدشه‌ای به امنیت و آسایش شهروندان وارد نشود.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با افتتاح قرارگاه از امروز ما خدمات بیشتر و ویژه‌تری به مردم ارائه و بیشتر در صحنه خواهیم بود که بتوانیم آسایش خوبی برای مردم و میهمانان عزیز به ارمغان بیاوریم.

حبیبی با اشاره به اینکه پلیس با کسانی که باعث تخلفات حادثه‌ساز شوند برخورد قاطع خواهد کرد، عنوان داشت: رفتن به سفر باعث خوشحالی می‌شود ولی بعضی از رفتارهای رانندگان حادثه‌ساز که حدود 10 درصد هستند این خوشحالی را از خود و دیگر رانندگان سلب می‌کنند که این تخلفات خط قرمز پلیس است.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: کسانی که در ایام نوروز خانه‌های خود را خالی می‌گذارند و به سفر می‌روند حتما توصیه‌های پلیس را مد نظر قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان به مخلان نظم و امنیت هشدار داد کسانی که قصد دارند خدایی ناکرده برای مردم ایجاد ناامنی کنند قطعا پلیس مثل همیشه با قاطعیت و برابر قانون با آنان برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد پلیس در برخورد با روزه خواری آموزش و تذکر است، اظهار کرد: همه شهروندان و مسافران نوروزی که به هر دلیلی در این ماه عزیز قادر به روزه گرفتن نیستند بایستی از تظاهر به روزه خواری در ملاعام خودداری کنند در غیر این صورت برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز