خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبرداد؛

حدود 576 هکتار اراضی جنگلی گلستان از دست متجاوزان خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۳۷

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با همت قضات و در نتیجه این وحدت رویه ، نزدیک به 576 هکتار اراضی جنگلی، مرتعی و سواحل استان امسال از دست متجاوزان خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدر آسیابی اظهارکرد: نیروی انسانی و امکانات منابع طبیعی استان برای حفاظت از این عرصه ها کافی نیست و پایش هوشمند کارآمدترین راه برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تلاش های شورای حفظ حقوق بیت المال استان برای حفاظت از منابع طبیعی گفت: طرح ممنوعیت ورود خودرو به النگدره یکی از نمونه های بارز این تلاش هاست.

حیدر آسیابی افزود: متاسفانه طرحی که برای بهره برداری از پارک جنگلی النگدره چند سال پیش تصویب شده است، به جای حفاظت از این عرصه طبیعی ارزشمند، سبب نابودی آن خواهد شد.

وی با تاکید بر این که اعتقادی به واگذاری پارک جنگلی النگدره در قالب بهره برداری نداریم، افزود:  در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان ، دستور بازنگری  این طرح با نظارت دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی و دادستانی مصوب شد و باید با نظر کارشناسان و بر محور حفاظت از این میراث طبیعی تدوین شود.

آسیابی گفت: هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان برای کاهش آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی استان، شایسته قدردانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز