خبرگزاری کار ایران

همزمان با ماه رمضان انجام می‌شود؛

اجرای طرح ملی مسطورا، حلقه های جزء خوانی و پویش سر سفره کریم در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۰۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از طرح ملی مسطورا، حلقه های جزء خوانی و پویش سر سفره کریم همزمان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مهدی ولایی برحق، امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با موضوع برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در طرح قرآنی مسطورا (سطر به سطر) که به مدت سه سال در کشور اجرا می‌شود ۱۵۰ آیه انتخابی از قرآن و مورد توجه ائمه و علمای بزرگ دین اسلام بر اساس مفاهیم و معنا، جریان سازی خواهد شد.

ولایی برحق با عنوان اینکه پیش از این، طرح مسطورا با ٣٠ آیه آغاز شد، گفت: استفاده از تکنولوژی می‌تواند در گسترش و اگاهی سازی مباحث دینی تاثیرات زیادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به تهیه محتوا برای تمام گروه های مختلف سنی، ترجمه ایات را در قالب کلیپ و موشن گرافی با ترجمه فارسی برای کودکان تهیه کرده است. در راستای فراگیری آیات قرآن با تولید موشن و انیمیشن برای نوجوانان و کلیپ برای بزرگسالان، هایپرمارکت قرآنی تدارک دیده شده که هر فردی با توجه به علاقه مندی، می‌تواند محتوای خود را انتخاب کند.

وی اذعان داشت: حضور بانوان در جلسات چشمگیر است و کلیپ های مفهومی از ۳۰ ایه مخصوص بانوان تهیه شده است. به عنوان پیش گام در ماه گذشته ۱۲ ایه در مورد حجاب مفهوم نگاری شده است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: این طرح قرآنی به صورت تصویری، نوشتاری و سخنرانی متناسب با گروه های سنی مختلف آماده شده است. در این راستا دستگاه های اجرایی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و نهاد و همچنین ائمه جمعه استان همکاری خواهند داشت. در سنوات گذشته نیز این دستگاهها در فضای مجازی، مفاهیم و آیات قرآنی را بین پرسنل منتشر و مسابقاتی نیز برگزار می‌شد.

وی گفت: همکاری صداسیما و تبلیغات شهری و همینطور کمک رسانه ها با هماهنگی بیشتر نسبت به سال های گذشته پیگیری می‌شود. از رسانه ها دعوت به همکاری می‌شود که در گفتمان سازی این طرح کمک کنند.

این مسئول البرزی با تاکید بر ایجاد حلقه های جزء خوانی قرآن در طول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: علاوه بر طرح یک هزار حلقه جزء خوانی قرآن در مساجد و تکایا، معارف قرآنی نیز به علاقه مندان در این جلسات  ارائه می‌شود.

ولایی برحق به اجرای پویش «سر سفره کریم» اشاره کرد و گفت: این پویش برای پخش نان نه تنها برای مستضعفان بلکه برای همه مردم در یک روز به عشق امام حسن مجتبی(ع) توسط نانوایان انجام شود.

این مسئول ادامه داد: برنامه های محله‌ای توزیع بسته های معیشتی و اکرام ایتام و فقرا و نیازمندان با طرح خرید تنور نانوایی در روز میلاد امام حسن برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به روز ۱۳ فروردین و سومین شب قدر، گفت که حرمت ماه مبارک حفظ شود. روز ۱۳ فروردین سفره افطاری در پارک های سطح شهر برپا شود. در این ارتباط نیز بعضی از نهادها و هیئات قول همکاری داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز