خبرگزاری کار ایران

توسط مدیرکل میراث فرهنگی فارس انجام گرفت؛

بازدیدهای سرزده و نظارتی از اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگری استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۵۶۷

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ، گفت: به‌منظور بررسی وضعیت و آماده‌سازی اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگری در نوروز بازدیدهای سرزده و نظارتی همه‌روزه در این اماکن انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه ساماندهی و فراهم شدن شرایط مناسب در اماکن تاریخی و گردشگری استان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی فارس در حال انجام است، افزود: برنامه ساماندهی فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی، مرمت بناها، روشنایی مسیر و آماده‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری استان برای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی در تمامی اماکن تاریخی و گردشگری فارس ادامه دارد و تا قبل از تعطیلات عید به پایان می‌رسد. 

وی گفت: برای نمونه در پروژه ساماندهی مجموعه جهانی تخت جمشید می‌توان به ساماندهی سطح مسیرهای بازدید کاخ‌ها، همچنین ساماندهی چاه سنگی در این مجموعه جهانی پس از ۲۲ سال و ساماندهی بزرن جنوبی و همچنین ساماندهی محور تخت جمشید پس از ۴۵ سال اشاره کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین به بازدیدهایش از مجموعه جهانی پاسارگاد اشاره کرد و افزود: ساماندهی و بهسازی بلیت‌فروشی و ایستگاه کنترل، ساماندهی مجتمع گردشگری از قبیل نظافت و رنگ‌آمیزی، بهسازی تجهیزات الکتریکی و مکانیکی و همچنین ساماندهی محور ورودی مجموعه تا آرامگاه کوروش، هرس درختان، ایجاد راه‌پله (پلکان دسترسی)، برای بازید از بنای تل تخت در حال پایان است. 

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در خصوص بازدید خود از وضعیت ساماندهی مجموعه فرهنگی حافظ نیز گفت: آماده‌سازی فضای سبز با همکاری شهرداری منطقه در حال انجام است همچنین بعد از 8 سال سقف و تالار مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ رنگ‌آمیزی می‌شود. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون نمازخانه و وضوخانه‌های در این مجموعه فرهنگی نیز در حال تجهیز است. 

ثابت اقلیدی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده برنامه ساماندهی و بهسازی اماکن تاریخی شاخص استان با پیشرفت خوبی همراه بوده و نوروز 1403 ارائه خدمات به گردشگران ازنظر کمی و کیفی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. 

وی تأکید کرد: نظارت بر اماکن گردشگری همچنین تأسیسات و مؤسسات حوزه گردشگری و خدمات رسان به مسافران در تعطیلات نوروزی توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل به‌صورت روزانه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز