خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد؛

اجرای برنامه «آرامش بهاری در ضیافت الهی» در آستان مقدس امامزادگان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۲۲۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اینکه این استان میزبانی ۸۰ امامزاده مطهر را برعهده دارد، گفت: در ایام ماه مبارک و تعطیلات نوروز سال ١۴٠٣، تمام بقعه های متبرک در راستای اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی فعالیت شبانه روزی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حجت الاسلام علی دشتکی امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات آستان مطهر امامزاده طاهر (ع) برگزار شد، ضمن تبریک تقارن دو مناسبت ماه رمضان و عید نوروز، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت تمام بقعه‌های متبرکه البرز در هر دو مناسبت که با حضور واقفان و مردم برپا خواهد بود، برنامه «آرامش بهاری در ضیافت الهی» برگزار می‌شود.

وی افزود: البرز بیش از ٨٠ بقعه امامزاده دارد که آستان مقدس این امامزادگان در طول یک ماه رمضان به صورت شبانه روزی باز است و مردم می‌توانند زیارت کنند.

حجت الاسلام دشتکی گفت: در آستان مطهر ۴٠ امامزاده بیش از ١۵٠ نفر از مبلغان دینی در طول ماه مبارک رمضان فعالیت مذهبی خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف البرز ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های دینی_مذهبی و مردمی برنامه های آرامش بهاری و ضیافت الهی به خوبی برنامه ریزی و اجرا شود که مردم نهایت بهره‌برداری را از این مراسم داشته باشند.

حجت‌الاسلام دشتکی با عنوان اینکه در سالهای اخیر مردم خانواده محور شدند، تصریح کرد: خانواده محور بودن، وظیفه برنامه ریزی مسئولان امر را مهم و دقیق خواهد کرد.

وی در ارتباط با فعالیت‌های اوقات البرز اظهار داشت: در رابطه با فعالیت مدیریت محیط تعاملی در دو بخش مردمی و دولتی که یکی از اولویت های کاری اوقاف البرز بوده است در حوزه مردمی با تمام گروهها، اوقاف از تمام مردم استقبال می کند و در برخی از برنامه‌ها، اوقاف به تنهایی مدیریت می‌کند، مانند تقویت امین با محوریت افراد صالح که با تولیت، تعامل و تقویت متولیان موقوفات به صورت برنامه ریزی شده، انجام می‌شود.

این مسئول البرزی گفت: در مسایل اجتماعی_اقتصادی با رویکرد سرمایه‌گذاری، مشارکت‌های متنوع و مختلفی از طرف گروه‌های مردمی انجام می‌شود به ویژه در مشارکت نسبی و سهمی، لذا تمام این رویکردها منجر به این شد که بتوانیم تمام ۱۵ هزار رقبه را به اتمام رسیده و سند دار شوند اما با وجود مشکلات نقشه برداری، تنها ثبت و صدور سند ١۴هزار و ۵٠٠ رقیه انجام و سند مالکیت ۵۰۰ رقبه هنوز ثبت نشده است.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به دو محور فعالیت اوقاف با دو شاخص عمومی و اختصاصی از کسب رتبه نخست استان البرز در ارزیابی هر دو شاخص خبر داد که در بهمن ماه گذشته توسط معاونت منابع انسانی ابلاغ شد.

مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به افزایش ٢٠٠ موقوفه در سالهای اخیر، اضافه کرد: امروز یکهزار و ٢٠٠ موقوفه داریم. اضافه شدن ٢٠٠ موقوفه یعنی بیش از ٢٠درصد از موقوفات البرز در همین سه سال گذشته انجام شده است. اگر در سال گذشته به ١٠ نفر کمک می‌شد امسال ١٠٠ نفر از اوقاف البرز کمک می‌گیرند. صحت و سقم  این امدادرسانی را می‌شود به صورت سامانه ملی رصد کرد.

پیش از این نشست خبری، مراسم زیارت عاشورا و غبارروبی صحن مطهر امامزاده طاهر(ع) در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، توسط خبرنگاران حاضر در این مراسم برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز