خبرگزاری کار ایران

در اسفند ماه جاری صورت گرفت؛

مصدومیت هفت قزوینی بر اثر انفجار مواد محترقه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۰۴۷

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مصدومیت هفت نفر براثر انفجار مواد محترقه در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن اسماعیلی گفت: بازار فروش مواد محترقه با شروع ماه اسفند و نزدیک شدن به عید نوروز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده، بر همین اساس شاهد رشد چشمگیر مصدومان حاصل از سوختگی بر اثر انفجار مواد محترقه هستیم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا شب چهارشنبه سوری، ۱۶۸ نفر مصدوم شدند، تصریح کرد: ۱۲۹ نفر آن‌ها مرد و ۳۹ نفر نیز زن بودند که متاسفانه یک جوان ۱۷ ساله تاکستانی نیز در خرمدشت بر اثر انفجار مواد محترقه جان باخت.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال ۵۰ درصد افزایش داشت که امیدواریم در شب چهارشنبه سوری پیش رو با رعایت نکات ایمنی و اجتناب از مواد محترقه، شاهد کاهش این آمار باشیم.

این مسئول با اشاره به این که بیشتر آسیب دیدگی‌ها در ناحیه چشم، گوش، بینی و دست و پا بوده است، یادآور شد: ۷۲ نفر از ناحیه دست، ۶۳ نفر از ناحیه چشم، ۳۷ نفر از ناحیه گردن و سر و صورت، ۱۵ نفر از ناحیه پا، سه نفر از ناحیه گوش و ۲ نفر نیز دچار سوختگی اندام‌ها شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مصدومین زیر ۳۵ سال بودند، تاکید کرد: از والدین قزوینی تقاضا می‌شود تا جایی که امکان دارد در مراسم چهارشنبه آخر سال بیش از هر زمان دیگری مراقب فرزندان باشند و از نزدیک شدن آن‌ها به محل‌های تجمع خودداری کنند.

اسماعیلی با اشاره به این که راه‌های گوناگونی برای کاهش حوادث شب چهارشنبه سوری وجود دارد، یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی درست و آشنایی کودکان و نوجوانان با خطرات استفاده از مواد منفجره در شب چهارشنبه سوری در کاهش آمار حوادث یاری دهنده اورژانس باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز