خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی مجدد ایستگاه پایش آلایندگی کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۲۸۰

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از اصلاح و راه‌اندازی مجدد ایستگاه پایش آلایندگی شهرستان کاشان خبر داد و گفت: باتوجه به صنعتی بودن شهر کاشان ایستگاه پالایش آلایندگی این شهر که چند سال دچار مشکل شده بود با همکاری مدیرکل استان اصفهان مجدد راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از کاشان، علی سلاجقه در سفر به شهرستان به اجرای طرح بیابان‌زایی در شهر کاشان با توجه به جاذبه‌های طبیعی و مسائل زمین‌شناسی، ریگ بلند، ارتفاعات قمصر مناطق کوهستانی و دشتی و کویری اشاره کرد و افزود: مسائل مربوط به بیابان‌زایی برای این منطقه نقش اساسی دارد و تلاش می‌شود برنامه‌های متفاوتی در زمینه‌های حیات‌وحش و پوشش گیاهی جانوری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پارک علم و فناوری محیط‌زیست در شهر کاشان اظهار امیدواری کرد با کمک خیرین این مجموعه در شهر کاشان ایجاد شود.

 سلاجقه با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از مازوت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، تأکید کرد: خوشبختانه امسال در سه استان در سه نیروگاه اصلی کشور از مصرف سوخت مازوت جلوگیری شده است.

معاون رئیس‌جمهور، خاموش کردن مشعل‌ها را از دیگر برنامه‌های محیط‌زیست ذکر کرد و گفت: هفت و نیم میلیارد دلار فقط در این دولت هزینه شده است و ۵۴ مشعل گازسوز کشور در راستای کاهش آلایندگی حذف شدند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور خاطرنشان کرد: در زمینه گرد و غبار هم در بعد داخل هم در بعد بین‌الملل موفقیت‌های بسیاری برای کشور کسب شده است و آخرین نمونه آن هفته گذشته و در نشست مجمع محیط‌زیست سازمان ملل متحد قطعنامه جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش قرار گرفت.

سلاجقه با اشاره به اینکه در زمینه تنوع زیستی هم گام‌های قابل قبولی برداشته شده است، افزود: بسیاری از تالاب‌های کشور وضعیت مناسبی نداشت که با توجه به بارندگی‌های اخیر شماری از تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه در شرایط مناسبی قرار گرفته است.

به گفته معاون رئیس‌جمهور در حاشیه هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری در دانشگاه کاشان بر اساس میثاق نامه ملی محیط‌زیست هیچ پروژه عمرانی بدون مجوز محیط زیست کلنگ‌زنی نخواهد شد و هر طرح صنعتی نیز قبل از اجرا می‌بایست مجوز محیط زیست را اخذ نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز