خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

ترویج فرهنگ مصرف پایدار در آب منطقه‌ای قزوین هدف‌گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۲۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزین گفت: باتوجه به اهمیت منابع آبی، شرکت آب منطقه‌ای در تلاش است تا با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و مدیریت منابع آب، از هدر رفت آب جلوگیری کرده و با آگاهی‌بخشی و آموزش به مردم، فرهنگ مصرف پایدار آب را در جامعه ترویج کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منصور ستوده با اشاره به روز ملی آب، گفت: آب مایه حیات و برکت، نعمت الهی و نشانه قدرت خداوند متعال است؛ از دیدگاه قرآن کریم، توجه و عنایت ویژه‌ای به آب شده است چراکه آب یکی از مهمترین عناصر حیات روی زمین است که برای توسعه پایدار، تولید انرژی، غذا و بقا اکوسیستم‌ها اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: بخش کشاورزی، بزرگترین مصرف کننده آب در کشور است و نقش کلیدی در امنیت غذایی و اشتغال دارد؛ لذا استفاده از سیستم‌های آبیاری مدرن با هدف مدیریت منابع آب، لازمه حفظ حیات زمین است.

وی عنوان کرد: شعار تعیین شده در سال جاری برای روز ملی آب "آب برای صلح" است، که به ما یادآوری می‌کند؛ آب می‌تواند عاملی برای ایجاد و تقویت همکاری، اعتماد و امنیت بین کشورها و مردمان باشد.

این مسئول ادامه داد: آب یک منبع مشترک و حیاتی است که نیاز به مدیریت مشارکتی دارد، اگر کشورها و مردمان بتوانند از آن به نحو احسن و کارا بهره ببرند، می‌توانند روابط خود را بهبود بخشیده و از تنش‌ها و تعارض‌های ناشی از کمبود یا آلودگی آب جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: آب برای صلح یک پیام است که به ما یادآوری می‌کند که آب نه تنها یک مساله حیاتی و انسانی است، بلکه یک فرصت برای پیشرفت، امید، صلح و دوستی است.

ستوده بیان کرد: از همه هم استانی‌های عزیز که با هوشیاری و مسئولیت‌پذیری در مصرف آب و حفاظت از منابع آبی استان مشارکت دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم که آب یک نعمت بی‌بدیل و گران‌بهاء است که باید برای آن ارزش قائل شویم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم و در مدیریت و حفاظت از آن کوشا باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان عنوان کرد: بدنبال آن هستیم تا با همدلی و همکاری همه عوامل مرتبط، بتوانیم با حفظ و حراست از منابع آبی استان نقش موثری در توسعه پایدار و اشتغالزایی در منطقه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با همت و همراهی شما ، می‌توانیم قدر و منزلت میراث ارزشمند آب را دانسته و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز