خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی مازندران:

۳ باند سازمان یافته قاچاق چوب در مازندران شناسایی و‌ منهدم شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۱۷

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: سه باند سازمان یافته قاچاق چوب، که اتباع بیگانه نیز عضو آن بودند امسال در استان شناسایی و منهدم شد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی علوی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران به طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت در کشور اشاره کرد و گفت: سهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- ساری در این طرح طی چهار سال کاشت ۴۰ میلیون اصله است.

وی افزود: تاکنون ۷ میلیون و ۱۳۲ هزار اصله نهال در نهالستان‌های حوزه اداره کل ساری تولید شده است، نهال‌های تولیدی برای احیای مناطق جنگلی توسعه زراعت چوب و توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: افرا، ون، شیردار، بلوط، اکالیپتوس، داغداغان و پیس آ، گونه‌های مختلف نهال‌های تولید شده در نهالستان‌های مازندران است.

علوی با بیان اینکه ۷ نهالستان با سطح ۱۶۴ هکتار و سطح‌مفید ۱۰۹ هکتار تحت مدیریت این اداره کل است، گفت: این اداره کل در روز ۱۱ آذر امسال آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح ۸۰۲ هکتار توسط اقشار مختلف مردم، دستگاه‌های اداری دانشجویان ‌و دانش‌اموزان، هلال احمر، جامعه روحانیون و ... ۱۰ هزار اصله نهال غرس کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در راستای اجرای طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد درخت در استان تولید شد.

علوی، تبدیل کربن دی اکسید به اکسیژن با توسعه درختکاری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، کمک به احیای جنگل‌ها و مراتع آسیب دیده و جبران‌بخشی از تخریب عرصه‌های طبیعی، گسترش زراعت چوب، مقابله با بیابان زایی در عرصه‌های طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز شهرها را اهداف طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت است.

وی به اهمیت احداث بندهای مشبک سرشاخه گیر در رودخانه‌های سیل خیز پرداخت و گفت: این مهم یکی از موثرترین سازه‌های مدیریت سیلاب در حوزه‌های آبخیز جنگلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

علوی از احداث ۱۰ بند سرشاخه‌گیر خبر داد و افزود: چند بند شاخه‌گیر دیگر در حال احداث است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری پیشنهاد کرد: خانواده‌ها می‌توانند در کنار کاشت سبزه برای نوروز یک نهال نیز بکارند.

علوی با بیان اینکه در سال جاری سه باند سازمان یافته قاچاق چوب با کمک دستگاه امنیتی و قضائی متلاشی شده است، گفت: در این باندها اتباع بیگانه نیز فعالیت می‌کردند.

وی افزود: حدود ۳۰۰ تن چوب آلات مختلف اعم از هیزم و چوب آلات جنگلی از آنان کشف و ضبط شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: ۵۰ نفر تاکنون در خصوص این پرونده دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و فرایند دستگیری دیگر متخلفان نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز